مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس:

۴ میلیارد ریال برای مرمت قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز نیاز است

عصر ساختمان:مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: ساختمان کتابخانه دستغیب شیراز نیازمند تعمیرات اساسی است و آرشیو نشریات آن باید در اسرع وقت در شرایط مطلوب قرار گیرد، امری که تحقق آن نیازمند حدود ۴ میلیارد ریال اعتبار است.

۴ میلیارد ریال برای مرمت قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز نیاز است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، سعیده ابراهیمی در حاشیه بازدید از کتابخانه دستغیب شیراز اظهار داشت: این کتابخانه با قدمتی 65 ساله مأمن بسیاری از پژوهشگران و نویسندگان استان فارس بوده است.

    وی گفت: کتاب‌های غنی و آرشیو کم‌نظیر نشریات کتابخانه شهید دستغیب، بستر مناسبی برای تحقیقات کتابخانه‌ای است که وجود همین ظرفیت سبب شده بسیاری از پژوهشگران نامدار شیراز تحقیقات خود را در این کتابخانه انجام دهند.

    مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزود: بخش منحصر به فرد کتابخانه شهید دستغیب، آرشیو نشریات این کتابخانه است که می‌توان آن را غنی‌ترین آرشیو جنوب کشور دانست و در آن کمیاب‌ترین نسخه‌های بسیاری از روزنامه‌ها و نشریات کشور همچون اطلاعات، کیهان، فردوسی و یغما وجود دارد.

    ابراهیمی بیان کرد: ساختمان این کتابخانه نیازمند تعمیرات اساسی است و آرشیو نشریات آن باید در اسرع وقت در شرایط مطلوب قرار گیرد، امری که تحقق آن نیازمند حدود 400 میلیون تومان اعتبار است.

    وی وجود حدود 70 هزار نسخه کتاب و بیش از 3500 عضو در این کتابخانه را فرصتی مناسب برای ترویج کتابخوانی توصیف و خاطرنشان کرد: موقعیت مکانی کتابخانه شهید آیت‌الله دستغیب در قلب مجموعه زندیه شیراز می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با  ظرفیت‌های فرهنگی مردم این دیار باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی