مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال ۹۴

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان این‌که در دولت یازدهم طبق برنامه قرار بود ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شود گفت: دستورالعمل تعدیل شرایط واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر بعد از بررسی نهایی و تأیید معاونت‌ها و مدیران استانی مرتبط برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

واگذاری ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی، ضمن اشاره به پروژه‌های افتتاحی در طول دهه فجر سال جاری در 14 استان کشور اعلام کرد: درحال حاضر از بین پروژه‌های افتتاحی شهرهای جدید، دو شهر پردیس و هشتگرد باقی‌مانده است که مراسم افتتاح آنها به نیمه دوم اسفندماه موکول شد.

    مهرآبادی در ادامه ضمن تأکید براین‌که قرار است تا پایان امسال تعداد واحدهای افتتاح شده سایت مسکن مهر در دولت یازدهم را به 700 هزار واحد برسانیم گفت: تاکنون نزدیک به 670 هزار واحد افتتاح شده که اگر بتوانیم 30 هزار واحد باقی‌مانده را نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم این مهم را محقق ساخته‌ایم.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: اگر زیربنای کل هر واحد از این 700 هزار واحد را یکصد مترمربع و همچنین بعد هرخانوار را 3.6 درنظر بگیریم می‌توان گفت با افتتاح این تعداد واحد نزدیک به 70 میلیون مترمربع زیربنا را برای 2.5 میلیون نفر آماده و به آنها واگذار کرده‌ایم.

    وی در این باره تأکید کرد: علی‌رغم تمامی تنگناها و مشکلات مالی دولت که از انقلاب اسلامی تاکنون بی‌سابقه بوده است درحال حاضر آمار خوبی از افتتاح مسکن مهر در دست داریم هرچند که درصورت برخورداری از اعتبارات بیشتر توانایی افتتاح نزدیک به یک میلیون واحد مسکن مهر را نیز داشتیم.

    مهرآبادی در بخشی از سخنانش با تأکید بر این‌که خدمات زیربنایی تمامی واحدهای افتتاحی تکمیل است و واحدهایی که در پروژه‌های افتتاحی اعلام می‌شود کاملا آماده بهره‌برداری هستند گفت: در برخی از سایت‌ها ممکن است نقص‌هایی در خدمات روبنایی وجود داشته باشد که آنها نیز همزمان با روند تکمیل سایر واحدهای باقی‌مانده رفع خواهد شد.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه سخنانش همکاری دستگاه‌های متولی را لازمه پیشبرد و تکمیل سایت مسکن مهر کشور دانست و گفت: به غیر از واحدهایی که همچنان مشکل حقوقی دارند یا پروژه ساخت آنها دیر شروع شده است، در تلاشیم با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط، هرچه زودتر طرح مسکن مهر را به پایان برسانیم.

    این مقام مسئول درخصوص شیوه‌نامه جدید در تعدیل شرایط واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر و تعیین تکلیف بقیه واحدهای بدون متقاضی در کشور اعلام کرد: این دستورالعمل به محض بررسی نهایی و تأیید تمامی معاونت‌ها و مدیران استانی مرتبط برای اجرا به استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی