مدیران خودروعصر اعتبار

خصوصی‌سازی یک شرکت ساختمانی در بازار فرابورس ایران

عصر ساختمان:به دنبال تصمیم سازمان خصوصی‌سازی، شرکت ساختمانی عمران تکلار با واگذاری ۳۳.۹۳ درصد سهام در بازار فرابورس به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

خصوصی‌سازی یک شرکت ساختمانی در بازار فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، سازمان خصوصی‌سازی در راستای اجرای قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و مقررات مربوط به سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، 33.93 درصد از سهام شرکت ساختمانی عمران تکلار را به صورت یکجا از طریق بازار سوم فرابورس ایران به فروش می‌رساند.

    بلوک سهام مدیریتی غیرکنترلی عمران تکلار متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران بوده که شامل 484 سهم عادی و 25 سهم ترجیحی عرضه می‌شود.

    آخرین سرمایه این شرکت که در زمینه مدیریت و تهیه طرح‌های شهرسازی، معماری و نقشه‌های تفکیکی فعالیت دارد، 15 میلیون ریال بوده و در قالب یک هزار و 500 سهم منتشر شده است.

    همچنین، قیمت پایه هر سهم شرکت ساختمانی عمران تکلار یک میلیارد و 574 میلیون و 66 هزار و 288 ریال و  قیمت پایه کل آن، 801 میلیارد و 199 میلیون و 740 هزار و 592 ریال اعلام شده است.

    این عرضه بلوکی در روز چهارشنبه 19 اسفندماه توسط کارگزاری مهر اقتصاد ایرانیان انجام می‌شود.

    طبق این گزارش، سپرده لازم برای حضور در این رقابت به میزان 24 میلیارد و 35 میلیون و 992 هزار و 218 ریال خواهد بود و ثمن این معامله به صورت 20 درصد نقد و مابقی در اقساط 5 ساله با نرخ 15 درصد و حداکثر 20 روز کاری سازمان خصوصی سازی پس از انجام معامله، پرداخت خواهد شد.

    گفتنی است، شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با سهم 33.93 درصدی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سهم 43.93 درصدی، شرکت عمران و مسکن سازان ایران با سهم 22 درصدی، شرکت مشاور مشارکت سازه‌های مقاوم میهن و سازمان توسعه مسکن ایران هریک با 0.07 درصد، سهامداران عمده شرکت ساختمانی عمران تکلار هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو