مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان راهداری خواستارحل مشکلات بیمه رانندگان با تامین اجتماعی شد

عصر ساختمان- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بابت بیمه رانندگان باید از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت شود، گفت: دولت باید مشکلات عدم پرداخت بیمه رانندگان به تامین اجتماعی را حل وفصل کند.

رئیس سازمان راهداری خواستارحل مشکلات بیمه رانندگان با تامین اجتماعی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان در نشست روسای کانون های انجمن صنفی رانندگان و شرکت های حمل و نقل جاده ای با وزیر راه و شهرسازی، اصلی ترین مشکل رانندگان حوزه حمل و نقل جاده ای را موضوع بیمه فعالان این حوزه دانست.
    کشاورزیان، گفت: متاسفانه نپرداختن بدهی دولت به بیمه ها مشکلاتی برای بیمه شدگان در بخش حمل و نقل و هم در بخش کارگران ساختمانی به وجود آورده است.
    وی افزود: در شرایط کنونی به صلاح نمی دانم که دولت بخواهد در این زمینه تعللی داشته باشد و بیمه رانندگان پرداخت نشود، این بدهی باید از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت شود.
    کشاورزیان با بیان اینکه تامین اجتماعی نیز در این زمینه حق دارد، افزود: در حال حاضر این سازمان 13 میلیون بیمه شده دارد ولی فقط از 6 میلیون نفر حق بیمه دریافت می کند و مابقی بلاتکلیف هستند که بخشی از این افراد، رانندگان هستند.
    معاون وزیر راه وشهرسازی بخشی از بیمه شدگان را افراد غیرفعال در حوزه حمل و نقل عنوان کرد و گفت: می توان با شناسایی این افراد آنها را از لیست بیمه شدگان حذف کرد ولی به هر حال باید بیمه سایر افراد اصلاح شود.
    وی در ادامه در خصوص بحث نوسازی ناوگان جاده ای یادآورشد: در حال حاضر بخش حمل و نقل ظرفیت مازاد دارد و نباید در این شرایط به ازای هر دستگاه خودروی فرسوده یک خودروی صفر جایگزین شود و باید با مطالعه این نسبت کاهش یابد.
    کشاورزیان بر خروج خودروهای قدیمی از شبکه حمل ونقل تاکید کرد و گفت: اگر مشکلات اقتصادی کشور برطرف و ایجاد اشتغال در کشور به صورت گسترده ای انجام شود بسیاری از افراد که به طور جدی و حرفه ای در حوزه حمل و نقل فعال نیستند به سراغ شغلی های دیگری می روند.
    وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این بخش توجیه اقتصادی ندارد٬ بیان کرد: البته ما در نرخ گذاری دخالتی نداریم و دست فعالان این بخش را باز گذشته ایم ولی بازار کشش ندارد که قیمت ها بیش از این افزایش یابد، برای مثال برای مینی بوس ها وام با بهره پایین 4 درصدی در نظر گرفته ایم ولی باز هم عنوان می کنند توان پرداخت های اقساط 2 تا 3 میلیون تومانی در ماه را نداریم و شاید راهکار اصلاح این وضعیت واقعی کردن نرخ سوخت باشد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اصلاح قیمت انرژی موجب می شود خود به خود خودروهای فرسوده از رده خارج شوند و شرایط برای کار ناوگان جدید فراهم می شود، همان طوری که دولت ترکیه با اصلاح نرخ سوخت، ناوگان حمل و نقل این کشور را نوسازی کرده است.
    به گزارش ایرنا ، براساس آمارهای موجود هم اکنون حدود 91 هزار کامیون فرســوده با بیش از 25 سال سن در کشور تردد می کنند و سالانه تنها یک کامیون از نظر مصرف سوخت 31 میلیون تومان به اقتصاد ملی خسارت وارد می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار