مدیران خودروعصر اعتبار

خواب مسکن سنگین‌تر شد + جدول قیمت

عصر ساختمان:در حالی گزارش بانک مرکزی حکایت از کاهش یک درصدی قیمت واحد مسکونی در بازه زمانی بهمن ۹۳ تا بهمن ۹۴ دارد که بازار مسکن همچنان در رکود انتظاری به سر می‌برد و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا پیش‌بینی مسئولان برای رونق این بخش در اسفندماه محقق نشود.

خواب مسکن سنگین‌تر شد + جدول قیمت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی در دومین ماه زمستان تعداد معاملات واحد مسکونی به 16 هزار و 434 فقره رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال 93 به‌ترتیب  0.7 و 5.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    بر این اساس در بهمن 94 متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 39.2 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل 3 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل با یک درصد کاهش همراه بوده است.

    از سوی دیگر توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش 100 تا 130 میلیون تومان با سهم 10.5 درصد بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.واحدهای دارای ارزش 130 تا 160 میلیون تومان و 160 تا 190 میلیون تومان نیز به‌ترتیب با اختصاص سهم 10.3 و 9 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

    مطابق بررسی میدانی قیمت واحدهای مسکونی در مناطق 22 گانه پایتخت حاکی از آن است که با وجود گزارش خوشبینانه بانک مرکزی، به دلیل کاهش قدرت خرید مردم خواب زمستانی مسکن در آخرین ماه فصل سرد سنگین‌تر شده است.

    در حال حاضر قیمت یک واحد مسکونی یک سال ساخت 88 متری واقع در جنت‌آباد شمالی 411 میلیون تومان است، واحدی نوساز با مساحت 75 متر واقع در شریعتی-قصر 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    یک واحد مسکونی 75 متری نوساز با پارکینگ، انباری و آسانسور  واقع در مجیدیه- دبستان 367 میلیون تومان، آپارتمان 70 متری نوساز در حسن‌آباد (زرگنده) 540 میلیون و یک واحد قیمت آپارتمان 90 متری نوساز در جوادیه 235 میلیون تومان تعیین شده است.

    همچنین یک دستگاه آپارتمان 84 متری نوساز در میدان راه‌آهن از سوی مالک آن 190 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو