مدیران خودروعصر اعتبار

حامد مظاهریان در نشست رسانه‌‌ای مطرح کرد:

اصلاح آیین‌نامه نظام اداری و مقررات ملی ساختمان صورت پذیرفت/

عصر ساختمان- وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا همه موضوعات علمی را به استان‌ها واگذار کند تا رقابت ایجاد شود و در فرآیند رقابتی بتوانیم در هر استانی صلاحیت واقعی ایجاد کنیم.

اصلاح آیین‌نامه نظام اداری و مقررات ملی ساختمان صورت پذیرفت/
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۰۰

    همایش معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تلاش وزارت راه و شهرسازی بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های کشور است گفت: تقسیم همایش‌های علمی بین استان‌های مختلف و مراکز علمی راهی برای تقویت بخش خصوصی و  نظارت بهتر در بخش مسکن و ساختمان کشور است. همچنین این تقسیم بندی به ایجاد ارتباط بین دانشگاه ،دولت و صنعت کمک شایانی خواهد کرد.
    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر ساختمان، نشست رسانه‌ای هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان، سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات امروز هشتم اسفندماه با حضور حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، رضا شیخ انصاری معاون دفتر مقررات ملی ساختمان و محمدجواد عرفانیان‌‌جم مشاور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و جمعی از اهالی رسانه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
    در این نشست خبری، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هفتمین همایش ملی مقررات ساختمان، سازه‌های بتنی وضرورت‌ها گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا همه موضوعات علمی را به استان‌ها واگذار کند تا رقابت ایجاد شود و در فرآیند رقابتی بتوانیم در هر استانی صلاحیت واقعی ایجاد کنیم.
    معاون وزارت راه و شهر سازی تقسیم بندی همایش ها را به این صورت اعلام کرد: هر استانی متناسب با ظرفیت‌های خود وظایفی را برعهده گرفته است و قرار است خراسان رضوی همایش فناوری‌های نوین، اصفهان همایش کاهش مصرف انرژی، استان فارس همایش مقررات ملی ساختمان، بندرعباس همایش بتن و مازندران ایمنی کارگاه ها را برعهده بگیرد.
    مظاهریان در ادامه به نقش دانشگاه در صنعت اشاره کرد و افزود: در این دولت تلاش شده است تا دانشگاه تقویت شوند و به عنوان پلی بین صنعت، دولت و دانشگاه باشد.
    رضا شیخ‌انصاری معاون دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه این نشست گفت:کنترل اجرای مقررات ملی ساختمان یکی از مهمترین وظایف دفتر مقررات ملی ساختمان به شمار میرود.

    شیخ انصاری ادامه داد: در نظر داریم جنبه‌های معماری و زیبایی را که در ایجاد پوسته و مقاوم‌سازی ساختمان نیز نقش دارد در کارگاه‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دهیم. از همین رو دانشگاه صنعتی امیرکبیر که یکی از 10 دانشگاه برتر کشور محسوب می‌شود برای مباحث علمی برگزیده شد تا بتوانیم این‌گونه مباحث را در دانشگاه به پیش ببریم
    شیخ انصاری ترویج مقررات و آگاه سازی قوانین را موضوعات همایش های برگزار شده در استان های فارس، تهران و قزوین خواند و گفت: تا به حال در 6 همایش برگزار شده به ترویج مقررات و قوانین پرداختیم و هفتمین همایش را 11 و 12 اسفند ماه در بندر عباس پیش رو داریم.
    شیخ‌انصاری ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با هدف تمرکز زدایی، برخی از وظایف خود را از طریق دبیرخانه‌های دائمی به استان‌های مختلف واگذار کرده است و در همین‌راستا نیز همایش صنعتی‌سازی در خراسان رضوی، دبیرخانه همایش ایمنی که مبحث دوم مقررات ملی ساختمان را در بر دارد در مازندران و دبیرخانه همایش مصالح ساختمان به استان یزد واگذار شده است.
    این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بتن یکی از مهمترین فرآورده‌های مورد استفاده در ساختمان است که نقشی بی‌نظیر، بی‌بدیل و بدون جایگزین دارند. هرمزگان نیز برای تحقق اهداف وزارت راه و شهرسازی برای برگزاری همایش در این‌باره انتخاب شده است.
    وی درباره برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای برگزاری هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان، سازه‌های بتنی، ضرورت‌ها و الزامات افزود: تعدادی مقاله برای برگزاری هفتمین همایش ارسال شده است و نشست‌های علمی و کارگاه‌های تخصصی نیز پیش‌بینی شده‌اند. در نظر است در روز نخست همایش (11 اسفند) مراسم افتتاحیه، دو نشست تخصصی و دو کارگاه برگزار شود و در روز دوم نیز چندین کارگاه آموزشی داریم و مراسم اختتامیه نیز دوازدهم اسفند در بندرعباس برگزار می‌شود.

    شرکت در همایش برای اعضای سازمان‌های نظام مهندسی به منزله پروانه اشتغال به کار
    معاون دفتر مقررات ملی ساختمان گفت: شرکت در این همایش برای اعضای سازمان‌های نظام مهندسی به منزله دریافت دوره موردنیاز برای دریافت پروانه اشتغال به کار است. همچنین مهندسان عرصه ساخت و ساز پس از شرکت در آزمون برای ورود به حرفه و قبولی در همایش موفق به کسب رتبه 3 خواهند شد و پس از 4 سال از گذشت سابقه حرفه‌ای و شرکت در دوره آموزشی امکان ارتقا به پایه 2 و در نهایت 5 سال بعد امکان ارتقا به پایه یک وجود دارد. 
    شیخ انصاری تاکید کرد: مهندسان موظفند تا در دوره‌های آموزشی شرکت کنند و به دلیل ارتباط موضوع، فارغ‌التحصیلان رشته‌های معماری و عمران نیز برای حضور در این همایش دعوت شده‌اند.
    محمدجواد عرفانیان‌جم مشاور فناوری و تشکل‌های حرفه‌ای معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: یکی از رویکردهای این همایش، رویکرد استفاده معمارانه از بتن در پروژه‌های معماری است. در دنیا، فرآیندهای جدیدی داریم که از جمله آنها بتن‌هایی است که نور را از خود عبور می‌دهند و همچنین بتن‌هایی که در اصطلاح به آن‌ها بتن خودشوینده می‌گویند و این قابلیت را دارند که غبار و آلودگی بر روی آنها تاثیر نمی‌گذارد.
    مشاور فناوری و تشکل‌های حرفه‌ای معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: در آمریکای شمالی تقریبا تمامی پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی در حوزه مسکونی، پروژه‌های بتن اکسپوز هستند که در نمای ساختمان‌ها، بدون اضافه‌کردن مصالحی همچون سنگ و چوب همان زیبایی را ایجاد می‌کنند و در عین‌حال، مقاوم‌تر هستند و اصطلاحا وزن بار مرده ساختمان را کاهش می‌دهند که با این تکنیک، زمان دوره اجرای پروژه کمتر و وزن ساختمان سبک می‌شود.
    عرفانیان‌جم گفت: سعی کردیم تا در این همایش، مباحث صرفا فنی و تکنیکی نباشند و نگاه معمارانه به موضوع ساخت و ساز و بتن مورد توجه جدی قرار گیرد.
    وی در پایان گفت: کشور ما ظرف 20 سال گذشته و پس از پایان جنگ، سرمایه‌گذاری زیادی در سیمان داشت و احداث و فعالیت 35 کارخانه سیمان نیز در منطقه ایجاب می‌کند تا در مباحث تکنولوژی و بهره‌وری از سیمان و بالابردن کیفیت گام‌های موثری برداشته شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار