مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت گو با عصر ساختمان :

استقبال از سومین نمایشگاه املاک و مستغلات فوق العاده بود

عصر ساختمان- در ۶ ماه اول سال آینده افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت اما فاز یک خروج از رکود را در این مدت تجربه خواهیم کرد و در ۶ ماه دوم رونق به بازار مسکن بر می گردد.

استقبال از سومین نمایشگاه املاک و مستغلات فوق العاده بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    سومین نمایشگاه املاک و مستغلات در حالی روز گذشته به کار خود پایان داد که به گفته بسیاری از شرکت های حاضر با استقبال خوبی مواجه شد.
    حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران که متولی برپایی این نمایشگاه بود؛ در گفت و گو با خبرنگار عصر ساختمان سومین نمایشگاه املاک و مستغلات کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت:سومین نمایشگاه املاک و مستغلات از بزرگ ترین نمایشگاه های سطح منطقه هم به لحاظ کیفی و هم کمی به شمار می رود.
    عقبایی افزود: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه این است تا از صنایع و تکنولوژی شیوه های نوین املاک و مستغلات در دنیا رونمایی کنیم.همچین شیوه های جدید در کشور را برای سایر همکاران ارایه دهیم تا آن ها هم بتوانند از این امکانات و توانمندی ها الگو برداری کنند.
    رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران به ویژگی خاص این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط رکود بازار مسکن انتظار داریم تا برگزاری این نمایشگاه رکود را کمرنگ کند. در این راستا برخی غرفه ها و شرکت ها تخفیفاتی را را برای متقضیان در نظر گرفتند تا خریداران این امکان را داشته باشند؛ فایل های تخفیف دار را خریداری کنند.
    وی در پاسخ به این سوال عصر ساختمان که برگزاری چنین نمایشگاه هایی تا چه اندازه بر بازار تاثیر می گذارد؛ تصریح کرد: نمی توان انتظار داشت که برگزاری یک نمایشگاه بتواند سونامی در بازار مسکن ایجاد کرده یا بتواند تمام مشکلات آن حوزه را بر طرف کند اما قاعدتا می تواند؛اهداف برگزار کنندگان را به منصه ظهور برساند.
    وی حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه را  مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: امسال نسبت به سال های گذشته بیشترین حضور شرکت های خارجی را داشتیم و شرکت هایی از کشورهای تونس، ایرلند، آلمان، یونان، هند، افریقای جنوبی، انگلستان و ترکیه در نمایشگاه حضور داشتند.امسال از شرکت های خارجی تعهد گرفتیم که رویکرد فروش نداشته باشند و بیشتر با هدف سرمایه گذاری و مشارکت در کشور در نمایشگاه حاضر شوند.
    وی در پاسخ به این که برخی غرفه داران از اطلاع رسانی ضعیف نمایشگاه گلایه داشتند ؛تصریح کرد: در برگزاری نمایشگاه های بین المللی ،برگزار کنندگان تا حدی می توانند اقدام به تبلیغات و اطلاع رسانی کنند.برخی شرکت کنندگان انتظار دارند تبلیغات در سطح تمام رسانه ها و رادیو تلویزیون باشد که این با هزینه ای که برای حضور در نمایشگاه می پردازند؛ متناسب نیست. هزینه هر غرفه حدود متری 140 هزار تومان است و اگر هزینه تمام غرفه ها را جمع کنیم به اندازه پول یک بیلبورد هم نمی شود.
    وی افزود: بنابراین توقع باید متناسب با هزینه هایی باشد که برای نمایشگاه انجام می شود.در این دوره به جهت حضور پر رنگی که در رسانه ها دارم از 10 ماه قبل هر هفته در برنامه زنده تلویزیونی شبکه آموزش، نسبت به برگزاری نمایشگاه اطلاع رسانی کرده و در رسانه های گروهی در باره این موضوع صحبت کرده ام. به نظرم این نمایشگاه از جمله نمایشگاه هایی است که بیشترین میزان تبلیغات جهت برپایی آن انجام شده است.
    وی در خصوص استقبال از نمایشگاه نیز گفت:با توجه به این که در آستانه انتخابات قرار داشتیم و در روزهای پایانی سال قرارداریم و املاک و مستغلات تنها نمایشگاهی بود که در محل نمایشگاه های تهران برگزار می شد؛ می توان گفت استقبال از نمایشگاه فوق العاده بود.
    عقبایی در پاسخ به سوال دیگر عصر ساختمان در خصوص تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن گفت:مطمئنا کاهش سود بانکی یکی از روش هایی است که باعث می شود اقتصاد جان دوباره ای بگیرد. نتیجه بالا بودن میزان سود بانکی، فرار سرمایه گذاران و تولیدکنندگان از ورود به بخش تولید است.بنابراین کاهش سود بانکی می تواند عامل محرکی برای ورود سرمایه ها به بخش تولید مسکن و گردش پول شود.همچنین این موضوع در دراز مدت می تواند عاملی برای کنترل اجاره بها باشد. زیرا در این صورت مالکان دیگر ارزش ملک خود را با میزان سود بانکی مقایسه نمی کنند.
    وی همچنین پیش بینی کرد: اردیبشهت، ماه تثبیت قیمت مسکن است و مالکان و فروشندگان قیمت ملک خود را تثبیت می کنند.همان طور که در اردیبهشت سال جاری مالکان با افزایش قیمت، قیمت ملک خود را تعیین کردند اما در تابستان متوجه شدند که بازار کشش  این افزایش قیمت را ندارد و دوباره به قیمت های دی ماه سال 93 برگشتند.بنابراین در سال آینده نیز اردیبهشت ماه زمان تعیین قیمت هاست .البته این را نیز باید در نظر داشت که خرید خانه برخلاف بازارهای دیگر مانند طلا و ارز نیاز به زمان دارد . در نتیجه در 6 ماه اول سال آینده افزایش قیمت مسکن نخواهیم داشت اما فاز یک خروج از رکود را در این مدت تجربه خواهیم کرد و در 6 ماه دوم رونق به بازار مسکن بر می گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو