مدیران خودروعصر اعتبار

انواع سنگ ساختمانی چند؟+جدول

عصر ساختمان:در حال حاضر قیمت هر تن از انواع سنگ ساختمانی در کف بازار تهران، ۹۵ هزارتا ۳۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

انواع سنگ ساختمانی چند؟+جدول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصادنیوز، سنگ‌هایی که در ساختمان به کار می‌روند به نام‌های سنگ لاشه، سنگ بادبر و سنگ پلاک مرسوم است. سنگ لاشه‌سنگی است که معمولاً شکل خاصی نداشته و به همان صورتی که از معدن آورده می‌شود به‌کار می‌رود. کاربرد آن در زیرسازی‌ها، پر کردن فاصله بین سنگ‌ها و کف‌سازی محدود می‌شود. قیمت هر تن از انواع سنگ لاشه از 20 هزار تومان تا 35 هزار تومان در معدن عرضه می‌شود.

    سنگ بادبر (مالون) سنگی است که با تیشه‌کاری، کاملاً شکل منظمی یافته و به‌ویژه یک‌طرف آن شکل صاف به خود می‌گیرد. سنگ بادبر را در تونلسازی، پلسازی، جدول‌سازی، دیوارهای بادبر و غیر بادبر و سنگ‌فرش استفاده می‌کنند و یکی از عمده‌ترین کاربردهای مهندسی سنگ لاشه و مالون به‌ویژه در نقاط کوهستانی اجرای قوس‌های سنگی است که در پل‌ها، درگاه‌ها و طاق زیرین دالان‌های سنگی مورد مصرف قرار می‌گیرد. قیمت هر تن از این سنگ از 22 هزار تومان تا 100 هزار تومان در معدن به فروش می‌رسد.

    در حال حاضر قیمت هر متر از سنگ ورقه‌ای مشکی گرانیتی و قهوه‌ای تیره 26 هزار تومان از مقابل در معدن است. محدوده قیمت هر تن از انواع سنگ از در معدن از 20 هزار تومان تا 175 هزار تومان است.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی