مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته عمران شورای شهر مطرح کرد:

بی احتیاطی مالک، ناظر و مجری عامل ریزش آوار در خیابان دستگردی

عصر ساختمان:رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران به اشاره به حادثه ریزش آوار در خیابان دستگردی، گفت: به نظر می رسد با توجه به عمق کم گودبرداری، بی احتیاطی مالک، مجری و ناظر باعث وقوع این حادثه شده است.

بی احتیاطی مالک، ناظر و مجری عامل ریزش آوار در خیابان دستگردی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، اقبال شاکری، به حادثه ریزش آوار در روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ساعت 11 روز گذشته در خیابان شهید دستگردی، کوچه دلیری، کوچه رسول زاده حادثه ریزش آوار در زمین گودبرداری شده ای به مساحت 200 متر مربع رخ داد.

    وی ادامه داد: عمق گودبرداری صورت گرفته بسیار کم و به دلیل شیب کوچه بین 2 تا حدود 6 متر بود اما دیواره های ساختمان شرقی این زمین فرو ریخت. با رسیدن مأموران آتش نشانی به محل حادثه آوار برداری آغاز و پیکر یک خانم 35 ساله یافت شد که با تأیید عوامل اورژانس مشخص شد وی جان خود را از دست داده است.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به عمق کم گودبرداری، بی احتیاطی مالک، مجری و ناظر باعث وقوع این حادثه شده است در واقع عمق کم گودبرداری آنها به صرافت نینداخته که سازه نگهبان را به ویژه برای بخش عمیق ایجاد کنند.

    وی افزود: اما ناظر باید دستورالعمل های را صادر می کرد و اگر متوجه شده بود که ایمن سازی گود صورت نگرفته باید دستور توقف فعالیت صادر می شد ولی در اثر بی احتیاطی این عوامل، یک خانم جوان جان خود را از دست داد. باید بررسی شود ناظر در گزارش های خود به این موضوع اشاره کرده است یا خیر در غیر این صورت ناظر به طور 100 درصد در وقوع این حادثه مقصر است.

    شاکری تصریح کرد: اگر ناظر درباره ایمن سازی گود هشدار داده و شهرداری هم مطلع شده باشد اما مالک را موظف به جلوگیری از انجام کار نکرده نیز کوتاهی کرده است البته نکته مهم دیگر این است که دخالت افراد غیر متخصص معمولا باعث بروز چنین حوادثی می شود.

    وی در ادامه گفت: در برخی پروژه ها با پیش پروانه اقدام به گودبرداری می شود که ناظر نیز در آن حضور ندارد؛  این کار غلط و غیر قانونی است و به محض صدورپروانه باید ناظر نیز مشخص شود.

    شاکری خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی پروژه ها ناظر تذکراتی بدهد ولی بعضا قاطعانه دستور توقف نمی دهد که علت آن عدم تسلط وی و عدم حضور کامل در پروژه است که در نهایت منجر به بروز حادثه می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار