مدیران خودروعصر اعتبار

مثلث تامین مسکن اقشار آسیب پذیر چیست؟

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: افزایش سقف وام، کاهش اقساط ماهانه همسو با توان مالی افراد و همچنین بیشتر کردن زمان بازپرداخت اقساط ماهانه تسهیلات مثلث تامین مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه است.

مثلث تامین مسکن اقشار آسیب پذیر چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیان پور با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن، گفت: این اقدام گام مناسبی برای تامین مسکن اقشار متوسط و ضعیف جامعه است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دامنه اقدامات در حوزه تامین مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه باید بیشتر شود، افزود: افزایش سقف تسهیلات مسکن یکی از راهکارهایی است که در کنار کاهش نرخ سود وام می تواند جامعه بیشتری را از متقاضیان مسکن صاحب خانه کند.

    دولت تجدیدنظری در سقف وام مسکن داشته باشد

    وی با بیان اینکه باید دولت تجدیدنظری در سقف وام مسکن داشته باشد، تصریح کرد: ارایه وام 100 میلیون تومانی به هر یک از زوجین در کلانشهرها و 80 میلیون تومانی در شهرهای کوچک با توجه به افزایش نرخ مسکن در ماه های اخیر لازم است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن راهکار دیگر دولت در حوزه تامین مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه باید باشد، گفت: دولت باید با طولانی تر کردن زمان بازپرداخت اقساط مسکن زمینه خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه را فراهم کند زیرا با طولانی شدن روند بازپرداخت اقساط میزان قسط های پرداختی ماهانه کمتر خواهد شد.

    تعیین اقساط ماهانه وام مسکن همسو با توان مالی افراد باشد

    کیان پور با بیان اینکه موضوع مهم دیگر در پرداخت وام مسکن تعیین اقساط ماهانه آن همسو با توان مالی افراد است، افزود: اقساط ماهانه وام مسکن نهایت باید یک میلیون تومان باشد که این موضوع نیز برای افراد مختلف می تواند با سازوکار مشخص متغیر باشد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت باید تسهیلات مسکن را به سمت و سویی هدایت کند که افراد متقاضی با دریافت آن بتوانند بخش اعظمی از سهم خرید خانه را تامین کنند.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید در خصوص سایر سازوکارهای مورد نیاز برای موفقیت آمیز بودن پرداخت تسهیلات مسکن تدبیر کنیم تا انباشت تقاضا در حوزه مسکن کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی