مدیران خودروعصر اعتبار

چشم‌انداز فعالان بازار از وضعیت مسکن در سال‌های آینده

سرمایه‌گذاری مسکنی در کیش چقدر به‌صرفه است؟

عصر ساختمان- کیش چقدر برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن مناسب است؟ این سرمایه‌گذاری چه مزیت‌هایی دارد و فعالان بازار مسکن این منطقه چه چشم‌اندازی برای این نوع سرمایه‌گذاری ترسیم می‌کنند؟

سرمایه‌گذاری مسکنی در کیش چقدر به‌صرفه است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصادنیوز،  آن طور که فعالان بازار مسکن کیش می‌گویند، در حال حاضر در بازار زمین و مسکن و سایر املاک کیش، از رکودی که هم‌اکنون در بازار مسکن پایتخت و سایر شهرهای کشور وجود دارد، چندان خبری نیست و هرچند طی سال‌های اخیر با شدت گرفتن ساخت‌وساز در این جزیره، بر حجم و تعداد واحدهای مسکونی افزوده‌شده، اما خریدوفروش این واحدها کم نشده است.


    متراژ متوسط قطعات زمین مسکونی در جزیره کیش آن‌طور که فعالان بازار زمین در این جزیره می‌گویند بین 400 تا 450 مترمربع است که به‌طور متوسط در هر قطعه از این زمین‌ها، معادل هشت واحد مسکونی احداث می‌شود.

    متوسط قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در جزیره کیش هم بین یک‌میلیون و 700 تا چهار میلیون تومان بسته به کیفیت زمین و منطقه‌ای که در آن واقع‌شده متغیر است.

    همچنین، میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان قدیمی با متوسط عمر 15 سال، دو میلیون و 800 هزار تومان است، در حالی‌که قیمت هر مترمربع از آپارتمان‌های نوساز متناسب با منطقه، امکانات و لوکس بودن واحد تا مترمربعی 25 میلیون تومان نیز تعیین و به خریدار پیشنهاد می‌شود.

    در حاشیه سومین نمایشگاه املاک و مستغلات در نمایشگاه بین‌المللی تهران غرفه‌داران فروش ملک در کیش درباره سرمایه‌گذاری‌ در حوزه مسکن در کیش توضیحات قابل توجهی را بیان کردند.

    چشم‌انداز کیش بعد از تحریم
    به گفته مریم رفیعی، فعال بازار مسکن، بر اساس ارزیابی‌های سازمان منطقه آزاد کیش، سالانه 1.5 میلیون مسافر داخلی و خارجی به این جزیره مرجانی خلیج‌فارس سفر می‌کنند که حضور این گردشگران، بازار مسکن را در هر فصل در این جزیره تحت تأثیر شرایط خاصی قرار می‌دهد. بخش‌های مختلف جامعه، به فراخور نیازشان در کیش سکونت می‌یابند یا در این جزیره با 92 کیلومترمربع مساحت سرمایه‌گذاری می‌کنند.

    وی به اقتصادنیوز گفت: بدون تردید چشم‌انداز این جزیره بعد از تحریم‌ها بسیار چشمگیر خواهد بود. بنابراین ملک می‌تواند سرمایه‌گذاری معتبری در این جزیره محسوب شود. در حال حاضر شهرداری کیش به علت وسعت کم جزیره اجازه ساخت‌وساز را نمی‌دهد و خانه‌های در حال ساخت آخرین مجوزهای ساخت‌وساز در جزیره کیش هستند.

    این فعال ساختمانی با انتقاد از خرید ملک در کشورهای مجاور تصریح کرد: بیشتر شهرهای ایران از جمله کیش هیچ کمبودی نسبت به کشورهای مجاور ندارند و به علت قوانین مشخص اتفاق ناگواری برای سرمایه‌گذاران ملک در معامله ایجاد نمی‌شود.

    رفیعی در مورد مزایای خرید ملک در کیش توضیح داد: بیش از سه هزار دانشجو در این جزیره 30 هزارنفری 9 ماه از سال سکونت دارند، این دانشجویان که در دانشگاه‌های پردیس بین‌الملل صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و شیراز، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی و علمی کاربردی کیش تحصیل می‌کنند، از مهر تا خرداد ماه سال بعد، به بازار مسکن رونق می‌دهند. اغلب دانشجویان دختر و پسر با خانواده‌های خود، سکونت چندساله را تا پایان تحصیلات در کیش تجربه می‌کنند. در ثانی جزیره کیش ماهیتی تجاری خدماتی دارد، در این جزیره 13 بازار تجاری با دو هزار غرفه ساخته‌شده است. بازرگانان خرد علاوه بر فروش کالا به گردشگران، کالای مصرفی را از کشورهای دیگر وارد جزیره و پس از ترخیص از گمرک کیش به استانی دیگر کشور ارسال می‌کنند. حضور این دسته از بازرگانان و پیله وران تقریباً در سال در این جزیره دائمی است و ترجیح می‌دهند بخشی از سرمایه‌های خود را در خریدوفروش مسکن هزینه کنند.

    خرید ملک در کیش به‌صرفه است؟
    شایان منجی، یکی دیگر از کارشناسان فروش ملک در کیش با بیان این مطلب که خرید ملک در این شهر به‌واسطه وام و تخفیف‌های متعدد بسیار به‌صرفه است، به اقتصادنیوز گفت: املاک نوساز در کیش دارای یک وام 70 تا 100 میلیون تومانی دارند و بیشتر این املاک تا پایان سال 10 تا 25 درصد تخفیف‌ دارند.

    وی اضافه کرد: هزینه خرید یک ملک 50 متری در کیش حدود 300 میلیون تومان است که حدود نصف آن در زمان خرید و در ادامه در زمان پایان کار 15 درصد از قیمت کل ملک و در زمان تحویل سند و کلید ملک بقیه دریافت می‌شود.

    این فعال ساختمانی در مورد مبلغ بازپرداخت وام نیز اظهار کرد: اقساط بالای وام‌ها را می‌توان توسط اجاره ملک پرداخت کرد؛ زیرا مبلغ ماهانه اجاره ملک در کیش حدود دو میلیون تومان تا دو میلیون و 500 هزار تومان است.

    قیمت ملک در کیش در سال 94 بدون تخفیف

    متراژ (مترمربع)

    خواب

    سال ساخت

    قیمت هر مترمربع (میلیون تومان)

    قیمت کل (میلیون تومان)

    68

    1

    1393

    8.2

    564

    81

    2

    1394

    10.9

    890

    75

    1

    1391

    8.4

    635

    79

    2

    1393

    5.3

    425

    62

    1

    1394

    3.5

    220

    130

    2

    1393

    10

    1300

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو