مدیران خودروعصر اعتبار

بهینه‎سازی کمد‌های کوچک با چند راهکار ساده

عصر ساختمان- مرتب کردن کمد لباس ها از وقت گیرترین و سخت ترین کارهای خانه تکانی است. مخصوصا وقتی فضای کمد کوچک باشد و یک عالم لباس طی سال داخل آن جا داده باشید. البته بخش اول که خالی کردن کمد است ساده ترین مرحله آن است. اما بعد که باید تمام این لباس ها را با نظم و مرتب داخل کمد بگذارید حتما به مشکل می خورید.

بهینه‎سازی کمد‌های کوچک با چند راهکار ساده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰
  • بهینه‎سازی کمد‌های کوچک با چند راهکار ساده
  • بهینه‎سازی کمد‌های کوچک با چند راهکار ساده
  • بهینه‎سازی کمد‌های کوچک با چند راهکار ساده

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از برترینها، راه های ساده ای برای استفاده بهینه از فضای داخل کمد وجود دارد که به چند مورد از آنها در ادامه اشاره می کنیم.

دسته بندی لباس ها

قبل از شروع هر کاری بهتر است ابتدا لباس ها را دسته بندی کنید. برای مثال برخی لباس ها در بهار و تابستان کاربردی ندارند، لازم نیست این لباس ها را جلوی چشم بگذارید. اگر در خانه انبار دارید لباس هایی را که مطمئنید در بهار استفاده نمی کنید از کمد به انبار منتقل کنید. اگر کمد شما خیلی کوچک است بهتراست کفش ها را هم جدا کنید و فضای دیگری برای کفش ها پیدا کنید. قرار دادن کفش داخل کمد لباس هم حجم زیادی می گیرد هم گرد و خاک به داخل کمد منتقل می کند.

سه بعدی نگاه کنید

یک قانون ساده برای مرتب کردن کمدهای کوچک وجود دارد؛ از همه فضای کمد استفاده کنید. اگر به فضای کمدها دقت کنید خواهید دید که فضاهای مرده زیادی وجود دارند که از آنها استفاده نمی شود. با قفسه بندی صحیح و در نظر گرفتن فضای عمودی می توان استفاده از فضا را به حداکثر رساند.

کف کمد

با قرار دادن کشوهای ساده و یا سبد در کف کمد می توانید چند فضای جداگانه برای لوازم و لباس های مختلف داشته باشید. برای مثال یکی از سبدها را برای کفش های روفرشی و یکی را برای اکسسوری ها بگذارید. حتی می توانید لباس های مخصوص خانه را که کمتر به اتو نیاز دارند داخل سبدها بگذارید.

میله آویز اضافی

اگر ارتفاع کمد به اندازه ای است که می توانید دو میله افقی در آن قرار دهید حتما این کار را تا کمد لباس ها خالی است انجام دهید. دو برابر کردن میله آویز به معنای دو برابر کردن فضای کمد است. لباس هایی را که بیشتر استفاده می کنید روی میله پایین بگذارید که در دسترس تر است. لباس های بلند را هم در گوشه کمد آویزان کنید. اگر ارتفاع کمد خیلی زیاد است یک چهارپایه کنار کمد بگذارید تا دست تان به لباس های میله بالا هم برسد و این فضا را از دست ندهید.

در کمد لباس

تقریبا در تمام فروشگاه های لوازم خانه، کیسه های پارچه ای یا سبدهای کوچکی وجود دارد که از در کمد آویزان می شوند و فضای زیاد و منظمی روی در کمد ایجاد می کنند. از این دسته وسایل که برای داخل کمد طراحی شده اند تهیه کنید و برای مثال جوراب ها و کفش های خانگی را داخل آنها قرار دهید.

یک آویز برای چند لباس

از یک آویز برای چند لباس هم می توانید استفاده کنید اما حتما نوع لباس هایی که روی یک آویز می گذارید یکی باشد. برای مثال یک آویز را به شلوارهای جین و یکی را به شلوارهای پارچه ای اختصاص دهید، تا هنگام بیرون کشیدن لباس ها گیج نشوید. از آویزها برای خیلی از لباس ها، مثل روسری، کت، شلوار، کیف دستی، پیراهن و خیلی اکسسوری ها می توانید استفاده کنید. حتی می توانید چند تی شرت را روی یک آویز قرار دهید.

دیوار کمد

دیوارهای داخلی کمدها را فراموش نکنید. آنها فضای بسیار مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف است. با نصب قفسه های مناسب و چوبرختی ها یا صفحه های مشبک و یا جای جوراب و کفش می توان از این فضاها استفاده بهینه کرد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو