مدیران خودروعصر اعتبار

تصویب کلیات رفع گره‌های ترافیکی پایتخت

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران گفت: در گره های ترافیکی جاهایی وجود دارد که با هزینه ۲۰ درصدی قابل رفع است که این باعث کسب رضایت مردم می شود.

تصویب کلیات رفع گره‌های ترافیکی پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجید فراهانی در خصوص طرح «الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه ها» گفت: در این راستا لایحه دوم طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ارائه شود.

    وی ادامه داد: در چارچوب طرح جامع شهر تهران، در شورای اول الزام شده بود بحث طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران تدوین شود که خوشبختانه در 87/1/23 اولین طرح جامع حمل و نقل شهر تهران به تصویب شورای شهر رسید. این مصوبه تا سال 92 یعنی 5 سال افق این طرح بوده اما در تاریخ 93/9/29 شهردار وقت تهران لایحه دوم طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را ارائه کرد که در این لایحه و لایحه قبلی موضوع رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی شهر تهران وجود داشته است؛ یعنی جز کوچک این لایحه بحث نواقص هندسی و گره های ترافیکی است.

    رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: در دوره چهارم فرصت نشد تا این لایحه بررسی شود و در دستور کار شورای پنجم قرار گرفت. با شروع کار این شورا جناب آقای نجفی درخواست کرده بود با توجه به تغییر سیاست های حمل و نقلی، لایحه دوم طرح جامع حمل و نقل از شورا به شهرداری عودت داده شود؛ اما ما به عنوان شورا در حال بررسی بخشی از آن لایحه هستیم.

    فراهانی با بیان اینکه معتقدم بی‌توجهی به موضوع حمل و نقل و ترافیک، نگرش یکپارچگی و سیستمی است، گفت: ما باید لایحه طرح جامع ترافیک داشته باشیم. باید معاونت حمل و نقل و ترافیک را الزام کنیم هر چه سریع تر لایحه دوم طرح جامع حمل و نقل و ترافیک که مشمول این موضوع است، ارائه  کنیم تا به صورت جامع این مسئله بررسی شود.

    وی تصریح کرد: اگر بخواهیم لایحه را به صورت تیکه تیکه و غیر یکپارچه بررسی و تصویب کنیم ناقض نگاه کلی و اهدافی است که شورا به دنبال آن است.

    همچنین محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به عنوان موافق این طرح گفت: مشخص شد که ما در گره های ترافیکی جاهایی را داریم که با هزینه 20 درصدی قابل رفع است که این باعث کسب رضایت مردم می شود.

    وی ادامه داد: در شهرداری تهران هیچ لیستی از صد و بیست چندی گره ترافیکی وجود نداشت.

    به گفته وی هاشمی، ترافیک معضل مهمی است و  ما از  معاونت حمل و نقل می خواهیم فهرست جامعی از گره های ترافیکی ایده  ها و هزینه های آنها ارائه دهند.

    رییس شورای شهر تهران اضافه کرد: این کار نظرات را در مدیریت شهری بهم نزدیک می کند. الان وضعیت گره های ترافیکی نه برای مدیریت شهری قبل و نه فعلی مشخص نیست.

    هاشمی تاکید کرد: از آقای پورسید آقایی می خواهیم که این طرح را جدی بگیریم. به عنوان نمونه عرض می کنم چرا در شهر تهران چندین هزار میلیارد تومان برای پل صدر هزینه شد، ولی به سایر گره ها پرداخته نشد؟

    وی ادامه داد: در مورد تونل نیایش نیز اگر از اعضای شورای قبل در مورد اولویت ساخت این تونل نسبت به سایر گره های ترافیکی سوال شود، هیچ کس اطلاعات مشخصی ندارد.

    در ادامه پورسید آقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری هم گفت: بحث مخالفت با کار کارشناسی نیست. عرض بنده این است که این طرح الزامی را ایجاد نمی کند.

    وی ادامه داد: این کاری است که ما در حال انجام هستیم و خوب است که شورا در این مورد از ما گزارش بخواهد.

    معاون شهردار تهران اضافه کرد: مخالف ارائه لیست نیستیم، اما آن را ضروری نمی دانیم.

    پورسیدآقایی تصریح کرد: راجع به تونل اسفندیار در همان ابتدا به آقای نجفی اعلام کردیم که باید آن را از اولویت خارج کنیم و به گره های اصلی بپردازیم.

    در ادامه محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران گفت: راهنمایی و رانندگی گره های ترافیکی را در حدود 60 نقطه اعلام کرده است که ما آن را قبول نداریم.

    وی ادامه داد : اگر  تونل اسفندیار از اولویت خارج شده پس چرا هشتاد درصد پیشرفت داشته؟

    به گزارش مهر،  کلیات طرح الزام شهرداری به شناسایی و رفع گره های ترافیکی و نواقص هندسی معابر و بزرگراه ها در صحن علنی شورای شهر با 12 رای موافق به تصویب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار