مدیران خودروعصر اعتبار

اخذ مالیات به احتکار مسکن و خواب سرمایه پایان می دهد

سهم ۱۱ درصدی تهران از خانه های خالی

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از سهم ۱۱ درصدی تهران از خانه های خالی، گفت: اخذ مالیات از خانه های خالی به احتکار مسکن پایان داده و می تواند به عرضه بیشتر واحدهای مسکونی در کشور کمک کند.

سهم ۱۱ درصدی تهران از خانه های خالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی با اشاره به بررسی های بسیاری که در سال گذشته در خصوص طرح اخذ مالیات از خانه های خالی در مجلس صورت گرفت، گفت: این طرح با توجه به اهمیت موضوع و مشکلاتی که در بازار مسکن مشهود است در سال جاری نیز مطرح شده است.

    نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته با اجرای این طرح نابه سامانی بازار مسکن را کاهش داده اند، افزود: پرداخت مالیات از سوی کسانی که خانه های خالی داشته و به احتکار مسکن دست زده اند می تواند به عرضه بیشتر واحدهای مسکونی در کشور کمک کند.

    در هیچ جای دنیا بیش از 4 درصد خانه خالی وجود ندارد

    علوی با اشاره به تعداد خانه های خالی موجود در تهران و همچنین کشور، تصریح کرد: تعداد خانه های خالی  در تهران 11 درصد و در کل کشور 10 درصد است که آمار بالایی است.

    وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا بیش از 4 درصد خانه خالی وجود ندارد، گفت: با وجود خانه خالی بسیار در کشور و به ویژه پایتخت بسیاری از اقشار محروم بیش از 500 هزار خانوار حتی توان پرداخت اولین قسط وام مسکن را نیز ندارند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه وجود خانه های خالی بسیار در کشور هدر رفت سرمایه ملی است، افزود: خالی ماندن این خانه ها به مستهلک شدن بنا و سازه می انجامد از این رو اخذ مالیات می تواند از خواب سرمایه در این حوزه جلوگیری کند.

    تعدیل نرخ ها در بازار مسکن با اجرایی شدن طرح اخذ مالیات از خانه های خالی

    علوی با بیان اینکه اجرایی شدن طرح اخذ مالیات از خانه های خالی می تواند تا حدودی به تعدیل نرخ ها در بازار مسکن بی انجامد، تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح و عرضه مسکن در پی آن در صورتی موثر خواهد بود که خانه های خالی کوچک مقیاس باشد زیرا عرضه املاک لوکس نمی تواند مشکلی از اقشار ضعیف جامعه رفع کند.

    وی همچنین به پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت: با پرداخت تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن می توان بازار مسکن را درگیر تحولات مثبت کرده و اقشار بیشتری را خانه دار کرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پیگیری مجلس در خصوص بهبود وضعیت بازار مسکن متوقف نشده و با اجرای سیاست های لازم این مهم بررسی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار