مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر همدان:

ساخت هتل ۵ ستاره در همدان نیازمند انجام مطالعات ژئوپولیتیک است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر همدان گفت: طرح هتل پنج ستاره خلیج فارس نیاز به بازبینی دارد چراکه پیشرفت پروژه به تاخیر افتاده و باید مطالعات ژئوپولیتیک صورت گیرد.

ساخت هتل ۵ ستاره در همدان نیازمند انجام مطالعات ژئوپولیتیک است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد تبریزی صبح پنجشنبه در جلسه کمیسون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری که در شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد، گفت: در این جلسه به بررسی طرح ساماندهی بلوار آیت الله نجفی که یکی از معابر استراتژیک شهر همدان است و طرح ساخت هتل پنج ستاره خلیج فارس در همدان می پردازیم.

    وی در ادامه بااشاره به اینکه بلوار آیت الله نجفی یکی از بهترین منطقه های استان همدان برای سرمایه گذاری است، تاکید کرد: این منطقه به گونه ای است که توریست در هنگام ورود به شهر همدان از آن می گذرد و در واقع به عنوان کنار گذرشهر ملاک قضاوت قرار می گیرد.

    مسائل فنی ساماندهی بلوار آیت الله نجفی در حال بررسی و حل و فصل است

    وی با بیان اینکه مسائل فنی ساماندهی بلوار آیت الله نجفی در حال بررسی و حل و فصل است، افزود: این طرح دو بعد حقوقی و طراحی دارد که بعد حقوقی آن درباره مالکیت پروژه و بعد دوم طراحی فضای داخلی و بیرونی آن است.

    تبریزی در ادامه عنوان کرد: در مورد بحث حقوقی ملک مشاع قابل تصرف نیست ولی در املاکی که به صورت عادی معامله میشود تصرف ملاک است که باید ملک از یک زمان عرفی تصرف شده باشد و مصون از اعتراض باشد.

    رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در تصرفاتی که مسبوق به سابقه است نباید دنبال افراض برویم، عنوان کرد: برای کار قانونی باید تقسیم نامه محضری از مالکین دریافت شود و اگر این کار صورت گیرد مشکل حقوقی طرح حل خواهد شد.

    تبریزی در ادامه با اشاره به اینکه باید از جز به کل برسیم، بیان داشت: در پروژه ساخت هتل پنج ستاره خلیج فارس نظر کمیسیون ماده پنج باید تامین شود و در اسرع وقت شهرداری همدان باید جلسه ای تشکیل و جزئیات این طرح را به جمع بندی برساند.

    وی گفت: طرح هتل پنج ستاره خلیج فارس نیاز به بازبینی مجدد دارد چراکه پیشرفت پروژه به تاخیر افتاده و در کنار این کار باید مطالعات ژئوپولیتیک صورت بگیرد.

    یک سال و نیم پیش مجوز خاک برداری برای احداث هتل پنج ستاره خلیج فارس صادر شد

    شهردارهمدان نیز در این جلسه گفت: یک سال و نیم پیش مجوز خاک برداری برای احداث هتل پنج ستاره خلیج فارس صادر شده اما شاهد هیچ پیشرفتی در روند پروژه نبوده ایم.

    سید مصطفی رسولی در رابطه با طرح هتل پنج ستاره خلیج فارس همدان با بیان اینکه اصل مصوبه های این پروژه نیازمند تمدید است و خاک برداری این پروژه باید تا پایان زمستان صورت می گرفت، گفت: فصل بهار و تابستان برای خاک برداری یک طرح در منطقه توریستی شهر مناسب نیست.

    وی در رابطه با طرح هتل پنج ستاره خلیج فارس همدان گفت: مجوز کمیسون ماده 5 این پروژه نیازمند تمدید است و اصل مصوبه های این پروژه ابطال شده است.

    وی در ادامه عنوان کرد: وجود اسناد مالکیت برای شهرداری مهم است و تازمانی که مشخص نشود اسناد مالکیت طرح ساماندهی بلوار آیت الله نجفی چگونه تامین می شود، طرح اجرایی نخواهد شد.

    مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان نیز گفت: طرح ساماندهی بلوار آیت الله نجفی در آن مکان جایگاهی نداشته و در شان بلوار آیت الله نجفی همدان نیست که این موضوع با معاونت شهرسازی استان همدان مطرح و مشاورین طرح اعلام کردند که این پروژه با خواسته مالکین تطابق ندارد و ارزش افزوده ای ایجاد نمی کند.

    اکبر رنجبران عنوان کرد: این طرح سندی برای ارائه نداشت و نیازمند اصلاحات جدی بود چرا که طراحی پروژه ای با مساحت 7200 متر در شهر نیازمند سند رسمی است و این موضوع به لحاظ حقوقی باید رسیدگی شود.

    وی گفت: تنها ملک یکی از سرمایه گذاران پروژه به اجرای طرح در این منطقه تعلق می گیرد و باید در فاز بعدی پروژه امضای مالکین نیز در سند مربوطه قید شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار