مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اقدام مشترک و هماهنگی بین دستگاه‌ها، محور اصلی برنامه ملی بازآفرینی شهری‌

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن نیز به دنبال جریان تسهیلات است گفت: خوشبختانه هم‌اکنون پیشنهاد ریاست جمهوری برای تقلیل سود بانکی به ۶ درصد در بافت ناکارآمد شهری پذیرفته و در آینده‌ای نزدیک از سوی بانک مرکزی به سایر بانک‌ها ابلاغ خواهد شد که قطعا فرصت بسیار خوبی برای ارتقای سطح خدمات در این مناطق خواهد شد.

اقدام مشترک و هماهنگی بین دستگاه‌ها، محور اصلی برنامه ملی بازآفرینی شهری‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در تشریح اولویت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سال 97 بیان کرد: بنا بر آخرین برنامه ملی بازآفرینی شهری مصوب شده در اواخر سال 96 و صدور فرمان اجرایی آن در ایام دهه فجر قطعا اولویت اصلی ما در سال پیش رو اجرای این برنامه در سطح کشور خواهد بود.

    عشایری در ادامه با تأکید بر ضرورت بررسی و پرداختن به جزئیات ابعاد مختلف مباحث و مشکلات مناطق ناکارآمد در برنامه ملی بازآفرینی شهری بیان کرد: خوشبختانه ما در این برنامه ضمن مطالعه دقیق تمامی موارد تأثیرگذار بر این مناطق به بررسی حوزه‌های فعالیت غیرکالبدی از قبیل نهادسازی و ... و همچنین کالبدی با هدف ارتقای خدمات روبنایی و زیربنایی پرداخته و راهکارهای مناسبی را برای آن تدوین کرده‌ایم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اقدام مشترک و هماهنگی بین دستگاه‌ها را محور اصلی این برنامه دانست و گفت: قطعا اگر بخواهیم این برنامه به گونه‌ای صحیح تدوین و تحقق‌پذیر باشد باید با مشورت تمامی دستگاه‌های دخیل بررسی و نگاشته شود که بدین منظور کارگروهی را متشکل از توسعه‌گران، شهرداری، بخش خصوصی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و نمایندگانی از دفتر ریاست جمهوری تشکیل و به بررسی تمامی ابزارهای مالی و حقوقی مورد نیاز برای اجرای برنامه پرداختیم.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در این خصوص اضافه کرد: درحال حاضر پس از برگزاری آخرین جلسه از این کارگروه در انتظار تصویب نهایی پیشنهادهای ارائه شده در پیشنویس ابزارهای مالی و حقوقی این برنامه از سوی هیئت دولت هستیم که امید است با تمامی آن‌ها موافقت شود.

    عشایری در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه تلاش داریم تا از اردیبهشت‌ماه اقدامات لازم جهت شناسایی اراضی ملی برای آغاز طرح امید برنامه ملی بازآفرینی شهری در تمامی نقاط کشور را آغاز کنیم گفت: در این راستا تمامی سعی خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم در زمان مقرر مقدمات مورد نیاز برای ارتقای خدمات محیطی (روبنایی و زیربنایی) را به تفکیک در محلات شناسایی و اجرایی کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید براینکه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن نیز به دنبال جریان تسهیلات است گفت: خوشبختانه هم‌اکنون پیشنهاد ریاست جمهوری برای تقلیل سود بانکی به 6 درصد در بافت ناکارآمد شهری پذیرفته و در آینده‌ای نزدیک از سوی بانک مرکزی به سایر بانک‌ها ابلاغ خواهد شد که قطعا فرصت بسیار خوبی برای ارتقای سطح خدمات در این مناطق خواهد شد.

    این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر به دنبال چگونگی اجرای مدل عرضه در مناطق ناکارآمد هستیم تا ببینیم به جز خریداران می توانیم شرایط استفاده سازندگان از صندوق پس‌انداز یکم را فراهم کنیم یا خیر.

    عشایری در ادامه سخنان خود در خصوص بحث افزایش قیمت مسکن پس از اجرای برنامه ملی بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد بیان کرد: قطعا در صورت بروز این شرایط استطاعت مالی مستاجرین ساکن در این محدوده‌ها کاهش پیدا کرده و در نهایت این افراد مجبور به ترک منطقه می‌شوند.

    به گفته وی این مسئله نیز در مدل مورد نظر برای اجرا در برنامه ملی بازآفرینی شهری در مناطق هدف دیده شده است به گونه ای که در انتهای برنامه‌ها از محل واحدهای ساخته شده چه در اراضی دولتی و چه در بخشی از سهم سازندگان، خانه‌هایی تحت عنوان طرح مسکن اجتماعی به صورت استیجاری عمومی در این محلات بهره برداری می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان افزود: در زمان انتهای برنامه و افزایش قمیت مسکن در منطقه مورد نظر، واحدهایی به صورت استیجاری عمومی با نرخ استطاعت مالی ساکنان برقرار و مابه تفاوت هزینه پرداختی به طرق مختلف از سوی دولت تأمین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار