مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

نوسازی بافت های فرسوده تعدیل نرخ ها را در پی دارد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: نوسازی بافت فرسوده قبل از بروز زلزله ضروری است در غیر این صورت دو برابر هزینه ای که در مسیر بهسازی بافت ناکارآمد صرف اسکان زلزله زدگان و حواشی آن خواهد شد.

نوسازی بافت های فرسوده تعدیل نرخ ها را در پی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت, محمدرضا رضایی با تاکید بر ضرورت نوسازی بافت فرسوده در کشور از تشکیل جلسه ای در ماه جاری در وزارت راه و شهرسازی با این موضوع خبر داد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به وسعت بافت فرسوده و جمعیت زیادی که در این بافت ها سکونت دارند، باید تدابیر لازم برای تسریع در نوسازی اتخاذ شود، افزود: بی توجهی و تعلل در نوسازی و بهسازی این بافت ها می تواند تبعات بسیاری در بروز حوادث طبیعی در بر داشته و هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل کند.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وجود بافت فرسوده در شهرها مناظر شهری را ناکارآمد کرده است، تصریح کرد: با ورود دولت به حوزه بهسازی بافت های فرسوده زیرساخت های لازم در سطح شهر ایجاد شده و رفاه بیشتری برای شهروندان رقم خواهد خورد.

    رضایی با بیان اینکه هر چند نوسازی بافت فرسوده جایگزین تولید مسکن در کشور نمی شود، گفت: ورود دولت به حوزه نوسازی بافت های ناکارآمد شهری می تواند تا حدودی به ایجاد تحول در بخش مسکن منجر شده و حتی تعدیل نرخ ها را در پی داشته باشد.

    مجلس آماده همکاری با دولت برای ساماندهی وضعیت مسکن به ویژه بافت های فرسوده است

    وی با تاکید بر اینکه مجلس آماده همکاری با دولت برای ساماندهی وضعیت مسکن به ویژه بافت های فرسوده است، افزود: باید کارگروهی از دولت، مجلس و حتی بخش خصوصی تشکیل شده تا روند نوسازی بافت فرسوده در کشور سرعت بگیرد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به محدودیت های مالی دولت در مسیر نوسازی بافت فرسوده و حتی بهبود وضعیت مسکن در تولید انبوه آن، گفت: دولت باید مشوق های مناسبی برای ورود بخش خصوصی و همچنین جلب مشارکت ساکنان در حوزه بهبود وضعیت مسکن و بافت فرسوده در نظر بگیرد در غیر این صورت با توجه به محدودیت های مالی و بودجه ای دولت امکان بهبود این شرایط فراهم نیست.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قبل از بروز حادثه ای مشابه زلزله کرمانشاه باید محلات قدیمی کشور نوسازی شود در غیر این صورت دو برابر هزینه ای که در مسیر بهسازی بافت ناکارآمد خواهد شد به اسکان زلزله زدگان و حواشی آن پرداخته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار