مدیران خودروعصر اعتبار

نظارت بر نماسازی ساختمان‌های شهر اردبیل افزایش می‌یابد

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهردار اردبیل گفت: به منظور ساماندهی نمای ساختمان‌ها و براساس مصوبه کارگروه سیما و منظر شهری کنترل و نظارت بر نماسازی ساختمان‌های شهر اردبیل افزایش می‌یابد.

نظارت بر نماسازی ساختمان‌های شهر اردبیل افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ،یوسف محمدی در کارگروه سیما و منظر شهری اردبیل اظهار داشت: نابسامانی و اغتشاش حاکم بر منظر شهری ما به مرز آزاردهنده‌ای رسیده و کنترل نشدن نماسازی در شهر واقعیت تلخی است که علت آن را باید در فقدان یا کمبود ضوابط و ساز و کارهای طراحی شهری جست‌وجو کرد.

    وی تصریح کرد: ناخشنودی اعضای شورای شهر، شهردار، معاونت شهرسازی، سازمان‌های دولتی و عمومی نظیر استانداری، راه و شهرسازی، متخصصان، کارشناسان و در نهایت شهروندان از وضعیت نمای ساختمان‌ها لزوم توجه به موضوع نما را بیش از پیش ضروری کرده است.

    محمدی افزود: در سال 91 به منظور قانونمند کردن احداث نمای شهری و عملی شدن مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در زمینه سیما و منظر شهری ضوابط و مقررات ارتقا کیفی سیما و منظر شهری شامل پاکسازی و بهسازی نماها و جداره‌ها، مناسب‌سازی معابر پیاده راهی و پیاده‌روها، ساماندهی به منظر شهری سال 87 شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تهیه شده و ضوابط طراحی نما در شهر اردبیل را تدوین کردیم که با وجود تصویب در شورا، به صورت کامل اجرایی نشده است.

    معاون شهرسازی و معماری شهردار اردبیل بیان کرد: با بررسی نظرات و پیشنهادات حاضرین، تاکید شد که ضوابط نما برای بررسی، اصلاح و نهایی شدن برای اعضای کارگروه ارسال شود تا در جلسه آتی به تصحیح و تکمیل آن بپردازند.

    وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد با حضور نماینده مطلع و متخصص در زمینه نما و سیما و منظر شهری از ادارات استانداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی، میراث فرهنگی، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه آزاد و معاونت شهرسازی و معماری کارگروهی در شهرداری اردبیل تشکیل شود تا نمای ساختمان‌هایی که در خیابان‌هایی با عرض بیشتر از 14 متر و در اطراف میدان‌ها احداث می‌شوند در این کارگروه بررسی و تایید شود.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اردبیل با بیان اینکه براساس مصوبات این جلسه، شهرداری تا زمان اتخاذ تصمیمات کلی در این زمینه، به هنگام صدور پروانه، نمای کامل به همراه پرینت رنگی را اخذ و بررسی دقیق کند، افزود: از مهندسان معمار و طراح نیز انتظار می‌رود با حساسیت بیشتر و لحاظ کردن جنبه‌های زیباشناختی و اصول شهر ایرانی، اسلامی به طراحی نمای ساختمان‌های شهر بپردازند.

    محمدی اظهار کرد: البته در آینده برای نیل به سیما و نمای شهری مطلوب، نیاز به پژوهش‌های بنیادی و کاربردی برای تدوین ضوابط و مقرراتی داریم که ما را به یک چالش مستقر به حل معضل نزدیک کند و در تهیه ضوابط و مقررات فوق، الگوبرداری صرف کافی نبوده و سنت، جایگاه امروزی، تصور فضایی و توقع مکانی شهروندان نیز باید لحاظ شود.

    وی ضوابط و مقررات را ازلی و ابدی و بی کم و کاست ندانست و گفت: ضوابط و مقررات در تجربه خود را محک زده و در طول زمان به تعادل مطلوب خواهند رسید، مهم آن است که در ضوابط ارائه شده به منافع و تمایلات عوامل دست اندرکار ساخت و ساز توجه شده، سهم و قدر هر کدام مشخص شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار