مدیران خودروعصر اعتبار

بحث مجریان ذی‌صلاح و سازندگان مسکن دغدغه‌ جدی در قم

عصر ساختمان- بحث مجریان ذی‌صلاح و سازندگان مسکن و ساختمان از دغدغه‌های جدی در استان قم و هیئت مدیره نظام مهندسی در دوره‌های مختلف بوده است که امیدواریم در سال آینده با تعاملی که با مجموعه‌های مختلف داریم استفاده از متخصصان را الزامی کنیم.

بحث مجریان ذی‌صلاح و سازندگان مسکن دغدغه‌ جدی در قم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از آریا ،امین مقومی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که به منظور روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس برگزار شد، گفت: 4 هزار و 480 نفر عضو در رشته‌های مختلف مهندسی داریم که نیمی از آن‌ها دارای پروانه اشتغال به کار حرفه‌ای هستند.

    وی با بیان اینکه آمار فارغ التحصیلان مهندسی روز به روز افزایش پیدا می‌کند افزود: کار هیئت مدیره دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان قم با تدبیر برنامه‌های کوتاه مدت و بازنگری سند راهبردی سازمان آغاز شد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با بیان اینکه چهار محور را در برنامه‌های خود دنبال کردیم خاطرنشان کرد: بحث اشتغال و کارآفرینی، ارتقای کیفیت خدمات مهندسی، آموزش و پژوهش و توسعه رفاه عمومی و توسعه خدمات بیمه‌ای محورهایی است که برنامه‌ها را بر اساس آن تنظیم کردیم.

    وی از کاهش حدود 45 درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در قم خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام شده این در حالی است که حجم فارغ التحصیلان افزایش پیدا کرده ولی میزان ساخت و ساز‌ها با کاهش همراه بوده که با این وضعیت اشتغال مهندسان با مشکل روبرو است.

    مقومی عنوان کرد: بحث مجریان ذی‌صلاح و سازندگان مسکن و ساختمان از دغدغه‌های جدی در استان و هیئت مدیره نظام مهندسی در دوره‌های مختلف بوده است که امیدواریم در سال آینده با تعاملی که با مجموعه‌های مختلف داریم استفاده از متخصصان را الزامی کنیم.

    وی در ادامه با بیان اینکه به سمت الکترونیکی کردن خدمات حرکت می کنیم گفت: با تعامل با نهادهای مختلف از جمله شرکت گاز و آب و برق توانسته ایم دراین زمینه به موفقیت هایی دست یابیم.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم از الکترونیکی شدن گزارش‌های مرحله‌ای مهندسان تا نیمه اول سال آینده خبر داد و افزود: با شهرداری قم نیز جلساتی در رابطه با الکترونیکی کردن گزارش های ساختمانی مهندسان برگزار کردیم تا با اجرایی شدن این طرح کاهش تردد مهندسان و تخلفات ساختمانی را فراهم سازیم که امیدواریم تا نیمه اول سال آینده به مرحله اجرا برسد.

    وی با اشاره به اینکه امسال 15 درصد افزایش صدور شناسنامه فنی ساختمان داشته ایم گفت: بر خلاف کاهشی که در ساخت و ساز‌ها داشتیم شاهد افزایش صدور شناسنامه فنی ملکی هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 1050 شناسنامه فنی صادر شود.

    مقومی از ایجاد گروه نظارت بر عملکرد مهندسان سازمان خبر داد و افزود: بالغ بر یک میلیون متر مربع بازدید در رشته‌های مختلف و از ساخت و سازهای مختلف داشته‌ایم که اصلاحات انجام و تخلفات گزارش شده‌اند.

    وی تصریح کرد: نظارت ها امسال در رشته های مختلف برق، مکانیک، عمران و نقشه کشی صورت گرفته است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با بیان اینکه اخلاق مهندسی از شاخص های اول این سازمان است گفت: استان قم دبیرخانه اخلاق مهندسی است و در این راستا کتاب درسی اخلاق مهندسی کشور در حال تدوین است تا مردم بتوانند از مهندسان به عنوان مشاوران امین استفاده کنند.

    وی در خاتمه با اشاره به برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: از مهندسان و خانواده آنها به عنوان قشر فرهیخته دعوت می‌شود تا خودشان نیز حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند و شاخص‌های رهبری را مدنظر قرار داده و به کاندیدای اصلح رای دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو