مدیران خودروعصر اعتبار

بانک مسکن اعلام کرد:

تسهیلات مضاعف برای خانه های وام دار

عصر ساختمان- بانک مسکن به مالکان خانه هایی که با تسهیلات خریداری شده اند، در زمان تبدیل به احسن کردن ملک از سوی مالک، تسهیلات مضاعف با شرایط خاص پرداخت می کند.

تسهیلات مضاعف برای خانه های وام دار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، امکان استفاده از تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن از محل اوراق برای تمام متقاضیان مسکن و حتی کسانی که خانه اولی به شمار نمی آیند و پیش تر از تسهیلات دولتی برای خانه دار شدن استفاده کرده اند، فراهم است. به همین خاطر تسهیلات از محل اوراق مورد استفاده بسیاری از کسانی است که قصد تبدیل به احسن کردن ملک خود (جابجایی از خانه فعلی به خانه بزرگتر یا در محله بهتر) را دارند. همچنین افرادی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار مسکن می شوند عموما از این نوع تسهیلات استفاده می کنند.
    در این میان شرایط استفاده از این تسهیلات برای افرادی که هنوز تسهیلات خرید مسکن قبلی خود را تسویه نکردند نیز پیش بینی شده است.
    اگر فردی قبلا تسهیلات خرید مسکن از هر نوعی اعم از محل صندوق یکم، اوراق یا حساب پس انداز مسکن جوانان دریافت کرده باشد، می تواند در زمان تبدیل به احسن ملک خود نسبت به تعویض وثیقه اقدام کند، به این معنا که مانده تسهیلات خود را از ملک قبلی به ملک جدید منتقل کند و به عبارت دیگر سند ملک جدید را جایگزین سند قبلی کرده و در رهن بانک قرار دهد.
    این در حالی است که تسهیلات مضاعف بانک مسکن نیز روی ملک جدید به این فرد در صورت درخواست او، قابل پرداخت است؛ به این ترتیب که خریدار ما به التفاوت مانده تسهیلات قبلی با سقف قابل پرداخت تسهیلات از محل اوراق را نیز می تواند دریافت کند.
    به عنوان مثال اگر فردی سال ها قبل خانه ای را با دریافت 20 میلیون تومان تسهیلات از بانک مسکن خریداری کرده و اکنون که قصد تبدیل به احسن ملک خود را دارد و 10 میلیون تومان از تسهیلات باقی مانده است، او می تواند نسبت به تعویض وثیقه اقدام و این مانده را به ملک جدید خود منتقل کند و در عین حال 50 میلیون تومان تسهیلات از محل اوراق نیز دریافت کند، چراکه سقف تسهیلات ازمحل اوراق در تهران در حالت انفرادی 60 میلیون تومان است. بنابراین او می تواند با خرید 100 فقره اوراق مسکن، کسری تسهیلات خود تا سقف قابل پرداخت را نیز دریافت کند. لازم به ذکر است که هر فقره اوراق، امتیاز حق تقدم دریافت 500 هزار تومان تسهیلات را به دارنده آن اختصاص می دهد.

    علاوه بر این امکان دریافت 20 میلیون تومان تسهیلات جعاله نیز از طریق خرید 40 فقره اوراق برای وی فراهم است که در صورت تمایل می تواند از این امتیاز نیز استفاده کند.

    نکته قابل توجه این است که امکان دریافت تسهیلات زوجین نیز روی ملک جدید فراهم است. در فرض مثال ذکر شده، فرد می تواند در صورت داشتن همسر، علاوه بر انتقال 10 میلیون تومان مانده تسهیلات قبلی، تا سقف 90 میلیون تومان نیز تسهیلات جدید از محل اوراق و در قالب زوجین برای خود و همسرش دریافت کند تا از سقف قابل پرداخت 100 میلیون تومانی در تهران که برای زوجین پیش بینی شده، روی ملک جدید بهره مند شود.
    البته بدیهی است که خانه جدید باید شرایط دریافت تسهیلات بدون سپرده را داشته باشد، از جمله اینکه عمر بنا از تاریخ صدور جواز ساخت بیشتر از 20 سال نباشد و دارای پروانه ساخت، گواهی پایان کار و سند شش دانگ باشد و در عین حال در رهن بانک نیز نباشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی