مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

نامزدهای مشترک مجمع ۵۱ نفره و کمیسیون عمران برای گزینه شهرداری تهران

عصر ساختمان- رییس کمیسیون عمران مجلس «محسن هاشمی» رییس شورای شهر تهران، «سید محمدعلی افشانی» معاون عمرانی وزیر کشور، «سید مناف هاشمی» استاندار گلستان و «محسن مهرعلیزاده» استاندار اصفهان و «حبیب‌الله بیطرف» وزیر اسبق نیرو را بین لیست شورای شهر، مجمع نمایندگان تهران و کمیسیون عمران مجلس مشترک است که البته اختیار با شورای شهر است تا مناسب‌ترین فرد را انتخاب کند.

نامزدهای مشترک مجمع ۵۱ نفره و کمیسیون عمران برای گزینه شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا رضایی گفت: البته نام افراد دیگری هم در این لیستها در میان است که تصمیم گیری نهایی با شورای شهر است

    مهمترین مسئله‌ای که شهردار آینده تهران باید بر آن تسلط کامل داشته باشد مسئله «درآمدهای شهرداری» است.

    نماینده مردم جهرم در مجلس افزود: شهردار آینده تهران باید ساختار چند وجهی شهرداری، بودجه آن و ظرفیت‌های درآمدی شهر را به خوبی بشناسد؛ به دیگر سخن شهردار آینده تهران باید از بدنه و از جنس شهرداری باشد تا بتواند ظرفیت‌های بالقوه شهر را بالفعل کند. عمده درآمد شهرداری‌های کشور از محل تولید مسکن تامین می‌شود که به دلیل رکود مسکن و پیشخور شدن درآمدهای سالهای آینده نمی‌توان روی آنها حساب کرد.

    وی انعطاف شخصیتی شهردار آینده تهران در همکاری با همه مسؤولان نظام در نهادها و قوای مختلف را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر شهردار شهر 10 میلیون نفری تهران «سیاسی» باشد و نتواند به سایر جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و مسؤولان در نهادها و قوای دیگر کار کند، قطعا موفق نخواهد شد. شهردار آینده تهران باید بتواند با همه جریان‌های سیاسی و فکری و ظرفیت‌های شهر کار کند.

    رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: رابطه قوی با ارکان مدیریتی، اقتصادی، نظامی، انتظامی و امنیتی  شهر برای اراده کلان‌شهری به وسعت تهران ضرورتی است که اعضای شورای شهر تهران در انتخاب شهردار باید به صورت جدی مورد توجه داشته باشند.

    رضایی با یادآوری مسؤولیت شهردار تهران در ستاد مدیریت بحران شهر تهران «عملیاتی و باانگیزه بودن» را شرط اصلی قبول این مسؤولیت دانست و افزود: آسیب پذیر بودن شهر در حوادث طبیعی به ویژه زلزله، آلودگی، ترافیک و بافت فرسوده ایجاب می‌کند فردی به عنوان شهردار در صدر آن باشد که مدیری اجرایی و عملیاتی باشد که برای رفع مشکلات «باانگیزه» داشته باشد و با لایه‌های مختلف شهر ارتباط نزدیک داشته باشد چرا که شهرداری بر خلاف دستگاه‌های اجرایی که بودجه خود را از خزانه دریافت می‌کند، بودجه خود را از جیب شهروندان تهرانی تامین می‌کند پس طبیعی است فردی باید به عنوان شهردار انتخاب شود که بتواند با توده‌های مردم ارتباط برقرار کند.

    نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به گزینه‌های مطرح برای تصدی شهرداری تهران و میزان انطباق شاخص‌های فوق با این افراد، گفت: محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران، سیدمحمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر کشور، سیدمناف هاشمی استاندار گلستان، و محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و حبیب‌الله بیطرف وزیر اسبق نیرو از گزینه‌های مطرح هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی در یک یا چند حوزه اجرایی و مدیریتی دارند اما انتخاب نهایی توانمندترین فرد منوط به بررسی امتیازاتی است که این افراد در بررسی‌های شورای شهر دریافت می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار