مدیران خودروعصر اعتبار

رکود در بازار فولاد و آهن

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات گفت: در پی تک‌نرخی شدن دلار، قیمت‌ها اندکی روند نزولی به خود گرفته‌اند. به گفته وی هرچند که حجم زیاد مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود اما تولیدکنندگان عمده محصولات خود را با دلار غیررسمی ارزش‌گذاری می‌کنند که سبب رکود نسبی در بازار شده است.

رکود در بازار فولاد و آهن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد آزاد در مورد تأثیر نوسانات نرخ ارز و تصمیم دولت مبنی بر یکسان‌سازی نرخ دلار با قیمت 4200 تومان اظهار کرد: 90 درصد مواد اولیه و اساس کار اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات از طریق تولید داخلی تأمین می‌شود اما با این‌وجود در روزهای سپری‌ شده در سال جاری افزایش قیمت در این مواد به ثبت رسید.

    وی با اشاره به اینکه نرخ جهانی آهن، فولاد و فلزات روند ثابتی را طی کرده است، تصریح کرد: با توجه به رفع نیاز بازار آهن و فلزات از طریق تولید داخلی این بازار آن‌چنان وابسته به ارز به‌ ویژه دلار نیست اما نرخ ارز بر قیمت محصولات تأثیرگذار بوده است.

    آزاد گفت: نوسانات نرخ ارز در فروردین‌ماه سال جاری عاملی شد تا کسب‌وکار در این صنف با مشکلاتی روبرو شود، زیرا فروشندگان عمده آهن، فولاد و فلزات که محصولات را در اختیار اعضای اتحادیه به‌عنوان توزیع‌کننده خرد قرار می‌دهند، نرخ نهایی را با توجه به نرخ جهانی و نرخ لحظه‌ای دلار اعلام می‌کردند که این موضوع عاملی شد تا توزیع‌کنندگان خرد از خرید و تهیه آهن، فولاد و فلزات دست بکشند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تأکید کرد: در زمانی که دولت تک‌نرخی شدن ارز به‌ویژه دلار را اعلام کرد، روند افزایش قیمت محصولات متوقف شد و قیمت‌ها اندکی تعدیل‌شده است اما همچنان با معیار دلار 4200 تومانی فاصله قابل‌توجهی دارد.

    آزاد از رکود نسبی در این بازار خبر داد و گفت: تولیدکنندگان عمده صادرکننده محصولاتی همچون آهن، فولاد و فلزات هستند و حجم قابل‌توجهی از محصولات خود را در بازارهای جهانی عرضه می‌کنند و حاضر به آن نیستند که محصول عرضه‌شده دربازار داخلی را با نرخ ارزان‌تر از بازار صادراتی عرضه کنند.

    او یادآور شد: صادرکنندگان دلار حاصل از صادرات محصولات فلزی را با نرخ‌های بیشتر از 4200 تومان در بازار ارز به فروش می‌رسانند که در این زمینه اگر دولت صادرکنندگان را ملزم به عرضه دلار به بانک‌ها به نرخ 4200 تومان کنند، نرخ محصولات برای بازار داخلی منطقی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو