مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:

۱۲۳ میلیارد تومان برای بازآفرینی ۱۳۳۴ محله شهری نیاز است

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی برای انجام بازآفرینی شهری گفت: بازآفرینی ۱۳۳۴ محله در بافت‌های ناکارآمد شهری نیازمند ۱۲۳ هزار میلیارد تومان منابع مالی است

۱۲۳ میلیارد تومان برای بازآفرینی ۱۳۳۴ محله شهری نیاز است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری با بیان اینکه بخش خصوصی باید نقش فعالی را در بازآفرینی شهری داشته باشند، گفت: نقش دولت در بازآفرینی شهری اهرمی بوده و چنانچه یک ریال از منابع دولتی صرف شود، چهار ریال منابع غیردولتی وارد محله جهت امر بازآفرینی خواهد شد.
    معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه در برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار (امید) تا پایان برنامه ششم توسعه باید 1334 محله در 543 شهر بصورت سالانه 270 محله بازآفرینی شود، گفت: در بخش ساخت مسکن در محلات بازآفرینی شهری دولت نقش تسهیل گری خواهد داشت.
    عشایری با بیان اینکه برنامه‌های ستادهای بازآفرینی در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها باید تهیه شود، گفت: وظایف، نقش و سهم دستگاه‌ها و نهادها و تمام ذینفعان شهری عضو ستادهای باز آفرینی شهری باید در امر بهسازی و نوسازی این بافت‌ها مشخص شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در امر بازآفرینی شهری، محله بعنوان عنصر اصلی به شمار می‌آید و توجه به عناصر مختلف از جمله ساخت مسجد، حسینیه، کوچه، زورخانه و یا سایر اماکن مورد نیاز سبب خواهد شد ساکنین محله احساس آرامش و راحتی کنند.
    عشایری با بیان اینکه دولت ملی و محلی به انجام خدمات زیربنایی، روبنایی و فضاهای عمومی در محلات بازآفرینی شهری توجه جدی دارد، گفت: در بخش مسکن نیز در محلات بازآفرینی شهری دولت نقش تسهیل گری دارد و در این خصوص بسته‌های تشویقی ارزان قیمت تعریف شده و زمین‌های دولتی برای شتاب دهی در اختیار توسعه گران قرار می گیرد که این همان طرح امید برنامه ملی باز آفرینی شهری در کشور است.
    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اظهارداشت: موضوع بازآفرینی شهری و حل مسائل و مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری بعنوان دغدغه وی با اشاره به اینکه در گذشته سه رکن دولت، شهرداری و بخش خصوصی در امر بازآفرینی شهری دخالت داشتند، گفت: براساس برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در اجرای این طرح بزرگ ملی دولت، شهرداری ها، بخش خصوصی؛ تسهیل گران و توسعه گران نقش آفرین اصلی هستند.
    به گزارش ایرنا، 140 هزار هکتار بافت های فرسوده در کشور نیازمند عملیات بازآفرینی شهری است و دولت در نظر دارد سالیانه 270 محله در بافت های فرسوده شهری را در شهرهای مختلف بازآفرینی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی