مدیران خودروعصر اعتبار

ایرادات اجرایی معاون آخوندی به دستورالعمل فروش آزاد مسکن مهر

اضافه شدن بندهای مهم به پیش نویس دستورالعمل

عصر ساختمان:ایرادات اجرایی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ابلاغ دستورالعمل فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی را باز هم به تاخیر انداخت و مقرر شد تا بندهای جدیدی برای اجرایی و عملی شدن این اقدام در این دستورالعمل گنجانده شود.

ایرادات اجرایی معاون آخوندی به دستورالعمل فروش آزاد مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، پس از اینکه دولت با فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی طبق ضوابطی که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی تایید و ابلاغ شود موافقت کرد، مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر اعلام کرد بزودی دستورالعمل فروش واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی ابلاغ می‌شود،اما خبرها حاکی از این است که پیش‌نویس دستورالعمل‌ مزبور به تأیید کمیته تدوین دستورالعمل رسیده و در اختیار مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است.

    پیش‌نویسی که در ابتدا برای این دستورالعمل تهیه شده بود دارای ابهامات و ایرادات اساسی بود و کمیته تدوین دستورالعمل مزبور آنرا تا حدودی برطرف کرده و برای ابلاغ به دفتر آخوندی ارائه کرد اما ایرادات اجرایی که معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به آن وارد کرد باعث شد تا ابلاغ این دستورالعمل برای دومین هفته بعد از تصویب از سوی دولت به تاخیر بیافتد.

    یکی از ابهامات موجود در دستورالعمل مزبور، تعیین تکلیف تسهیلات بانکی بود،چراکه مشخص نیست این تسهیلات بانکی با چه نرخی قرار است ادامه یابد.

    یکی دیگر از ابهامات که اتفاقاً بسیار حساس است این است که اگر این واحدهای مسکونی فاقد متقاضی را نهادهایی مثل کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی و حتی نهادهای نظامی بخواهند خریداری کنند تکلیف چه خواهد شد.

    ظاهرا این کمیته تدوین دستورالعمل و ضوابط اجرایی که متشکل از شرکت عمران شهرهای جدید،بنیاد مسکن،سازمان ملی زمین و ساختمان و بانک مسکن است بعد از بررسی های مجدد تا حدودی این نقایص را برطرف کرده است.

    اما ایرادات اجرایی به این دستورالعمل که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی جامع و کامل نبوده است باعث شده تا بندهایی به این ضوابط اضافه شود.

    ایرادی که به این دستورالعمل گرفته شده است این است که آیا ضوابط جدید جنبه اجرایی در عمل را دارد یا خیر؟

    یکی از بندهایی که قرار شده به ضوابط اجرایی فروش مسکن مهر فاقد متقاضی اضافه شود این است که اولویت واگذاری این واحدها باید با متقاضیان تحت نظر سازمان بهزیستی،کمیته امداد و یا زنان سرپرست خانوار و در نهایت بازنشستگان و مستمری بگیران باشد.

    براساس آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی، یکی از شرایط متقاضیان مسکن مهر این بود که متقاضی باید در شهر مورد تقاضا 5 سال سکونت داشته باشد،بنابراین کمیته مزبور در نظر گرفته است برای اینکه هرچه سریعتر واحدهای فاقد متقاضی تعیین تکلیف شود شرط 5 سال سکونت در محل مورد تقاضا را حذف کند.بنابراین اگر قرار باشد این واحدها به متقاضیان واگذار شود اولویت با افراد تحت پوشش این نهادها خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو