مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار لرستان مطرح کرد:

انتقال حاشیه‌نشین‌ها به مسکن مهر

عصر ساختمان- استاندار لرستان گفت: حاشیه‌نشین‌های شهر را باید به واحدهای مسکن مهر انتقال داد.

انتقال حاشیه‌نشین‌ها به مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید موسی خادمی در دیدار با اعضای شورای شهر خرم‌آباد با تبریک سال نو از همراهی و تلاش‌های آنان در سال قبل به عنوان نماینده مردم و رسالتی که به عهده دارند تقدیر و تشکر کرد و افزود: به دلیل اینکه با زمینه کار شهرداری آشنا هستیم و از مشکلات آن بخوبی اطلاع داریم ‌می‌دانیم که اعضای شورای شهر و شهردار طی چند ماه اخیر کارنامه موفقی داشته‌اند.

    وی خطاب به اعضای شورای شهر و شهرداری بر حفظ وحدت و تیم خود تاکید کرد و گفت: در فضای تساهل و تسامح همچنین با تعامل حرکت کرده تا با ایجاد آرامش بتوانید برای مردم کاری کنید.

    استاندار لرستان با بیان اینکه افراد انتسابی قابل جابه‌جایی هستند اما کسانی که مردم انتخاب کرده‌اند قابل جابه‌جایی نیستند، تصریح کرد: شما مجبور به زندگی در کنار یکدیگر هستید، زیستی که خروجی آن باید برای مردم و شهر مثبت باشد، بنابراین راهی جز این نیست.

    خادمی تاکید کرد: هر چه در توان داریم باید در راستای آبادانی و عمران شهری کار کنیم چرا که بخش عمده‌ای از جمعیت ‌و فعالیت‌های اقتصادی در شهرهاست.

    وی از اهمیت بالای مرکز استان گفت و با اشاره به اینکه خرم‌آباد بزرگ‌ترین شهر لرستان است، عنوان کرد: این شهر استعداد خوبی برای تبدیل به یک شهر زیبا را دارد البته دارای ضعف‌هایی در مبلمان شهری و بافت‌های سنتی است که باید با همکاری و وحدت همه نهادها تلاش کنیم تا بتوان به این مهم دست یابیم.

    نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در مقایسه با سال‌های گذشته منابع ضعیف‌تر و اختیارات کمتر شده اما تمام توان خود را در راستای عمران شهری و توسعه آن خواهیم گذاشت، یادآور شد: باید از بودجه استانی سهمی برای شهرداری درنظر گرفته شود.

    خادمی بر ضرورت حل مشکل زیرگذر بهارستان خرم‌آباد تاکید کرد و با بیان اینکه در این پروژه باید با هم‌فکری و بررسی راه‌حل‌های مختلف به یک راهکار مناسب برای نتیجه‌گیری برسیم، عنوان کرد: دولت برای بافت فرسوده طرحی را تعریف کرده که در لرستان به علت نداشتن وسعت زمین مناسب قابل اجرا نیست؛ باید با یک کار فرهنگی، اجتماعی و رعایت مسائل اقتصادی برخی مناطق فرسوده و حاشیه‌نشین شهر را با همکاری و تعامل یکدیگر به ‌واحدهای مسکن مهر انتقال داد.

    استاندار لرستان در حوزه شهری احداث دو پل بر روی رودخانه خرم‌آباد را از نیازهای اساسی شهر برشمرد و با بیان اینکه ساماندهی و احداث روگذر و پیاده‌رو بین دو پل در زیباسازی شهر تاثیر زیادی دارد و کار ماندگاری است، افزود: شورای شهر و شهردار باید تعریف کنند چه کارهایی می‌خواهند انجام دهند که در این راستا می‌توان به مهار آب‌های سطحی، بافت فرسوده، ساماندهی ورودی‌های شهر و... اشاره کرد.

    خادمی با تاکید بر ضرورت حذف عوارض برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری گفت: اگر بتوان این کار را انجام داد بسیار خوب است، چنانچه هتلینگ این شهر راه‌اندازی شود بازده سود آن بیشتر به نفع شهرداری خواهد بود بنابراین در نهایت اقتصاد شهر رونق بیشتری پیدا خواهد کرد.

    وی بحث عمران شهری و توسعه و آبادانی را وظیفه همگی دانست و با اشاره به اینکه تنها با مطرح کردن مشکلات نمی‌توانیم کار مثبتی انجام دهیم، اضافه کرد: طرح مشکل باید راه‌حل آن را نیز به همراه داشته باشد، بنابراین وظیفه اصلی ما ایجاد راه‌کارها و بررسی حل مسئله است.

    خادمی از مشخص شدن مشاور برای ارائه طرح بام خرم‌آباد خبر داد و خاطرنشان کرد: اشکالی که برای اجرای طرح این پروژه وجود دارد تبدیل کردن آن در گذشته به پارک جنگلی بود که با این حرکت قانون پارک‌ها بر آن حاکم شده است.

    استاندار لرستان بیان کرد: اکنون تمام اختیارات از ما سلب شده و نمی‌توان کار اقتصادی روی آن انجام داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو