مدیران خودروعصر اعتبار

۷۱ هزار واحد زلزله زده برای دریافت تسهیلات معرفی شدند

عصر ساختمان- - رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: از مجموع واحدهای احداثی و تعمیری در مناطق زلزله زده استان تاکنون، ۷۱ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده که صاحبان ۴۵ هزار واحد مسکونی آسیب دیده عقد قرارداد کرده اند.

۷۱ هزار واحد زلزله زده برای دریافت تسهیلات معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای اظهار داشت: 35 هزار و 200 واحد مسکونی احداثی در مناطق زلزله زده استان وجود دارد که از این میزان، بازسازی 21 هزار و 100 واحد در اولویت نخست و بازسازی بیش از 14 هزار واحد مسکونی در اولویت دوم قرار دارد.
    وی اضافه کرد: از 35 هزار و 200 واحد مسکونی که باید در مناطق زلزله زده ساخته شود، تاکنون نزدیک به 19 هزار و 200 واحد آواربرداری شده، 11 هزار و 400 واحد پی کنی و فونداسیون 6 هزار و 800 واحد انجام شده است.
    خواجه ای با بیان اینکه دیوارچینی 2 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده، افزود: اسکلت بندی چهار هزار و 400 واحد نیز اجرا شده و اجرای سقف یک هزار و 700 واحد هم انجام شده است.
    وی با اشاره به وجود 59 هزار و 600 واحد تعمیری در مناطق زلزله زده، گفت: از این تعداد تاکنون، عملیات اجرایی 31 هزار و 500 واحد شروع شده و تعمیر 23 هزار و 47 واحد نیز تمام شده است.
    به گفته رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه، اگر مردم برای بازسازی پای کار باشند، طبیعی است که سرعت عملیات بازسازی بالا می رود و در کم ترین زمان ممکن، واحدها به بهره برداری می رسند.
    خواجه ای با بیان اینکه بازسازی واحدهای روستایی در اولویت است، افزود: نزدیک به 12 هزار واحد مسکونی روستایی که در اولویت نخست قرار دارند نیازمند بازسازی هستند که در صورت مشارکت مردمی تا پایان شهریور ماه قابلیت بهره برداری خواهند داشت.
    به گفته این مسئول، سیستم واحدهای آسیب دیده مسکونی شهری برای بازسازی متفاوت است که برنامه ریزی شده تا پایان سال 98، به قابلیت بهره برداری برسند.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار