مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تلاش برای حاکمیت انضباط شهری در ایران

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۷، گفت: از اواخر دهه شصت که شهرداری‌ها برای تامین منابع مالی خود به فروش ضابطه روی آوردند، طرح‌های جامع شهری از حیز انتفاع (سودمندی) افتاد که هم‌اکنون در حال اصلاح روش‌های نادرست گذشته هستیم و امیدواریم بتوانیم انضباط شهری را در شهرهای ایران حاکم کنیم.

تلاش برای حاکمیت انضباط شهری در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری (97)، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر انضباط بخشیدن به نظام ساخت و ساز سخن گفت و بار دیگر بر این موضوع بسیار مهم صحه گذاشت.

    وی با یادآوری این مطلب که قانون در مورد ساخت و ساز کاملا روشن است و وظایف شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران نیز در این زمینه  کاملا مشخص در قانون عنوان شده است، گفت: مشکل این است که از اواخر دهه شصت، شهرداری‌ها برای تامین منابع مالی خود به فروش ضابطه روی آوردند و بعد از آن اساسا طرح‌های جامع شهری از حیز انتفاع (سودمندی) افتاد.

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در واقع هم‌اکنون منبع درآمد شهرداری، فروش شهر است. این مشکل را نه فقط در محدوده‌ها که در درون شهرها نیز داریم.

    آخوندی با طرح این پرسش بنیادین که اگر شهرداری پروانه خلاف صادر کرد؟، آیا مهندس می‌تواند پروانه خلاف را اجرا کند؟ به تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم و هم‌اکنون برای اصلاح روش‌های نادرست اشاره کرد و افزود: اصلاح روش‌های پیش گرفته شده از کارهایی است که  در حال انجام آن هستیم و امیدواریم که در تلاش دوباره و جریانی که به راه انداخته‌ایم بتوانیم به توفیق دست یابیم و آخر کار بتوانیم یک انضباطی در حوزه شهری و همچنین حوزه شهرسازی ایجاد کنیم.

    عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به این مطلب که گروه‌های ذی‌نفع آن چندین گروه هستند، گفت: ظاهرا میلیاردها تومان پول و هزاران نفر در این روند ذی‌نفع هستند که رفتن در این وادی و اصلاح وضع موجود، کار دشواری است و عزم جدی می‌خواهد.

    در رابطه با اصلاح وضعیت ساخت و سازها در تمامی نقاط کشور البته وزیر راه و شهرسازی موضع روشنی را در دوران مسئولیت خود در دولت یازدهم و هم اکنون در دولت دوازدهم اتخاذ کرده است و نقطه نظرات روشنی در این باره دارد که بارها در سخنرانی های متعدد خود بر آنها تاکید می‌کند.

    گفتنی است، نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال 97 با سه دستور جلسه ضرورت تهیه طرح ویژه باغشهر تاریخی نطنز، طرح توسعه و عمران حوزه نفوذ (جامع) شهر مرند و مغایرت اساسی طرح جامع شهر شیراز (الحاق 9 / 311 هکتار به محدوده منفصل شهر شیراز موسوم به روستای گویم) به ریاست وزیر راه و شهرسازی و به دبیری محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی با حضور مسئولان ملی و نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط و همچنین مسئولان استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار