مدیران خودروعصر اعتبار

شرط کاهش نرخ سود، دوره انتظار و افزایش سقف وام مسکن

ورود نقدینگی‌های سرگردان به بازار مهم‌ترین عامل افزایش قیمت مسکن

عصر ساختمان- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه تغییر شرایط تسهیلات خرید مسکن شامل سپرده‌گذارانی می‌شود که هنوز از تسهیلات خود استفاده نکرده‌اند، گفت: مهم ترین عامل افزایش قیمت مسکن ورود نقدینگی‌های سرگردان بوده است.

ورود نقدینگی‌های سرگردان به بازار مهم‌ترین عامل افزایش قیمت مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، محمدحسن مرادی درباره احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن از 8 درصد به 6 درصد گفت: اگر کسری صندوق جبران شود امکان کاهش میزان انتظار دریافت تسهیلات، کاهش نرخ سود وام و افزایش سقف وام به 200 میلیون تومان وجود دارد.

    وی ادامه داد: اجرای هر یک از این اقدامات منجر به کسری منابع بانک مسکن می‌شود بنابراین برای تحقق هر یک از این اقدامات باید منبع و محل تامین جبران کسری مشخص شود.

    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن که در سال گذشته انجام شد از طریق استمهال و افزایش سرمایه بانک مسکن تا حدی جبران شد اما برای اقدامات جدید نیاز به تعیین منبعی برای جبران کسری صندوق است.

    مرادی در پاسخ به این سوال که در صورت کاهش نرخ سود تسهیلات آیا این تصمیم جدید شامل افرادی که از تهسیلات خود استفاده کرده‌اند هم می‌شود، گفت: تصمیمات جدید شامل حال افرادی که در میانه پرداخت اقساط خود هستند نمی‌شود ولی تمام سپرده گذارانی که هنوز از تسهیلات خود استفاده نکرده‌اند مشمول سیاست‌های جدید خواهند شد.

    وی همچنین درباره تاثیر افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در افزایش قیمت‌ها در بازار گفت: سقف تسهیلات خرید مسکن تا 8 برابر افزایش یافته و این طبیعی است که افزایش قدرت خرید مردم در بازار اثر گذار باشد اما از آنجایی که سهم ورود متقاضیان مسکن دارای تسهیلات به بازار عدد قابل توجهی نیست نمی‌تواند در افزایش قیمت اخیر در بازار مسکن تاثیر گذاری قابل توجهی داشته باشد.

    این مقام مسئول در بانک مسکن افزود: تعداد کمی از متقاضیان از طریق کانال صندوق پس انداز یکم وارد بازار مسکن شده‌اند بنابراین به طور قطع عوامل دیگری در افزایش قیمت در بازار موثر بوده‌اند.

    وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت مسکن ورود نقدینگی‌های سرگردان به این بازار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار