مدیران خودروعصر اعتبار

پیام معاون وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز مهندس

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی به مناسبت ۵ اسفند روز ملی مهندسی در پیامی ضمن گرامیداشت این روز ، از مهندسان عرصه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تقدیر کرد.

پیام معاون وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز مهندس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تین نیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، متن پیام به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    در بلندای تارک تاریخ و تمدن با عظمت ایران نام بزرگ مردانی می‌درخشد که هر یک خود تاریخ ساز بوده‌اند. بزرگ مردانی همچون "فارابی"، "ابوریحان بیرونی"، "ابوعلی سینا" و "رازی" که با خدماتی ارزنده در زمینه‌های علمی، پزشکی و اجتماعی نام خود و ایران را در تاریخ جهان جاودان ساخته‌اند.

    به پاس‌داشت نام بلند یکی از ستارگان بی بدیل تاریخ این مرزو بوم، روز پنجم اسفند، زادروز دانشمند و مهندس برجسته ایرانی، خواجه نصیر‌الدین طوسی بنام روز ملی مهندسی نام‌گذاری شده است.

    وی مهندسی سیاستمدار، نویسنده‌ای مبتکر، حکیمی منجم، ریاضی‌دانی اهل معرفت و فیلسوفی بی‌نظیر در زمانه خویش بود که علاوه بر ثبت اختراعات بسیار و ارزنده، رصدخانه مراغه را با سازه‌ای محکم و معماری زیبا و بی‌نظیر مهندسی و کتابخانه بزرگ این شهر را در قرن هفتم هجری قمری احداث کرد. همچنین با به‌کارگیری ابزارهای مهندسی توانست طول و عرض شهرها، جهت‌گیری و اندازه‌گیری شیب و فرازها و تعیین افق در جهات مختلف را با دقت قابل توجهی محاسبه نماید. 

    در اذهان عمومی مهندس تداعی کننده خلاقیت، نوآوری، حرکت و پیشرفت است و روز مهندس بهانه‌ای است با هدف الگوسازی از اندیشه سترگ مهندسی ایران زمین برای آینده سازان این مرزو بوم تا با تکیه بر همت والای خویش و بهره گیری از علم و دانش بومی، حفظ و اعتلای میراث نیاکان خویش را رقم زنند.

    روز پنجم اسفند، روز تجلیل از پیشگامان پیشرفت و سازندگی کشور است. روز تقدیر از مهندسانی است که در پرتو انقلاب اسلامی و بی اعتنا به تحریم‌های مکرر و تکراری بیگانگان، دانش، مهارت و توان فنی خود را در راه اعتلای میهن اسلامی به منصه ظهور می‌رسانند.

    روز مهندسی روز پاس‌داشت مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مهندسانی است که در هشت سال دفاع مقدس در خطوط مقدم جبهه و زیر آتش انبوه دشمن با احداث سنگر، راه، پل، بیمارستان و دهها نوع سازه و خدمات مهندسی، اندیشه و فکر مهندسی را به یاری رزمندگان دفاع مقدس آورده و دین خود را برای پیروزی و عزت ملت ایران جانانه اداء کردند.

    شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افتخار دارد بعنوان یک مجموعه تخصصی و مهندسی در سال 1394 علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های گوناگون با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان متعهد خویش و همراهی و همدلی بخش خصوصی با تلاشی مضاعف هزاران کیلومتر انواع زیرساخت‌های حمل ونقل به هموطنان عزیز تقدیم نماید.

    اینجانب ضمن تبریک روز ملی مهندسی به کلیه همکاران سخت کوش و پرتلاش خود در بخش‌های مختلف شرکت و تشکر از زحمات شبانه‌روزی این عزیزان، آرزوی توفیق خدمت بیش از پیش به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای جامعه مهندسی کشور مسألت دارم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو