مدیران خودروعصر اعتبار

سه ماه تا ورود سرمایه‌گذاران ایتالیایی به کریدور شماره۱۰ ایران

عصر ساختمان- معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل معتقد است با توجه به تداوم مذاکرات با سرمایه گذاران ایتالیایی برای ورود به کریدور شماره ۱۰ ایران، می توان انتظار داشت تا تابستان امسال جواب نهایی ایران به آنها ارائه شود.

سه ماه تا ورود سرمایه‌گذاران ایتالیایی به کریدور شماره۱۰ ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، علی کدخدازاده  اظهار کرد: کریدور غربی ایران که از لحاظ اقتصادی و تسهیل دسترسی یکی از مهمترین طرح های زیرساختی در دست اجرا در ایران به حساب می آید، تا کنون با اعتبارات داخلی پیشرفت قابل قبولی داشته و خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از بخش های این مسیر یا به بهره برداری رسیده یا در آستانه زیر بار ترافیک رفتن قرار دارد.

    به گفته وی از چند ماه قبل یک سرمایه گذار ایتالیایی اعلام آمادگی کرد تا در این پروژه مشارکت مستقیم داشته باشد و برای بخشی از این محور نیز پیشنهاد ارائه فاینانس را مطح کرد. مذاکرات شرکت ساخت با این گروه همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود در تیر یا حداکثر مرداد ماه امسال حضور این گروه ایتالیایی در ایران نهایی شود و آنها پاسخ نهایی خود را دریافت کنند.

    این مقام مسئول با اشاره به بازدید اخیر معاون وزیر راه  وشهرسازی از استان لرستان، اظهار کرد: یکی از استان هایی که در مسیر کریدور شماره 10 قرار دارد، لرستان است. خوشبختانه بخش قابل توجهی از طرح که در این استان واقع بوده نهایی شده و می توان انتظار داشت بخش های محدود باقی مانده نیز تا پایان امسال آماده بهره برداری شود.

    کدخدازاده ادامه داد: در کنار این کریدور، لرستان طرح های راهسازی مهم دیگری نیز دارد که یکی از آنها به مسیر مهم و پر ترافیک اصفهان – درود باز می گردد که گام های نهایی خود را پشت سر می گذارد. چهار خطه سازی مسیر داران – درود که 38 کیلومتر از آن باقی مانده در سال جاری پیگیری شده و 18 کیلومتر آن به بهره‌برداری خواهد رسید. قرار گرفتن لرستان در مسیر اتصال چند استان غربی و مرکزی ایران باعث شده بسیاری از طرح های این استان به شکل اولویت دار پیگیری شوند و در این بین مسیر اتصال تهران به بندر امام و همچنین کریدور شماره 10 اهمیت ویژه ای دارد.

    به گزارش ایسنا، وزارت راه و شهرسازی به منظور تسهیل ارتباطات میان بخش های مختلف اقتصادی و گردشگری کشور 10 کریدور را طراحی کرده تا مسیرهای مختلف را با به شکل بزرگراه به یکدیگر متصل کند. در حال حاضر کار بر روی دو کریدور به شکل جدی دنبال می شود که کریدور شماره 10 که بندر امام را به مرز بازرگان وصل خواهد کرد یکی از آنهاست. این کریدور که حدودا 1400 کیلومتر طول دارد، بر اساس آخرین آمارهای شرکت ساخت به پیشرفتی 60 درصدی رسیده و حدود 800 کیلومتر آن یا زیر بار ترافیک رفته یا به مراحل پایانی کار  خود رسیده است.

    طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بخش قابل توجهی از این پروژه با انجام مناقصات، در اختیار سرمایه گذاران قرار دارد و در صورت تامین منابع مالی لازم می توان انتظار داشت که ظرف یک برنامه دو تا سه ساله به بهره برداری برسد.

    با نهایی شدن کار ساخت این کریدور یکی از مهمترین مرزهای زمینی ایران از طریق بزرگراه به بندر امام خمینی متصل می شود که این امر از نظر توسعه حمل و نقل ترکیبی برای ایران اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی