مدیران خودروعصر اعتبار

شکرچی زاده به بهانه روز مهندس مطرح کرد:

مهندسان در دوران پساتحریم شرایط رقابت بین‌المللی فراهم می‌کنند

عصر ساختمان:رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر نقش مهندسان در توسعه پایدار و ایجاد شرایط عدالت بین‌نسلی گفت: شرایط پساتحریم به ما اجازه می‌دهد تا ارتباط تکنولوژی فراهم‌تر و هموارتری را با کشورهای پیشرفته داشته باشیم که قاعدتا در تعاملات تکنولوژیک نقش مهندسان نقش کلیدی و محوری است

مهندسان در دوران پساتحریم شرایط رقابت بین‌المللی فراهم می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده ضمن گرامیداشت روز مهندس در بیان نقش مهندسان در توسعه پایدار کشور در شرایط پساتحریم گفت: مهندسان نقش تاثیرگذاری در توسعه همه کشورها دارند. از چند دهه قبل با طرح موضوع توسعه پایدار و نقشی که مهندسان در عدالت بین‌نسلی دارند توجه به حرفه مهندسی نقش بااهمیت‌تری پیدا کرد.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: با وضعیتی که در حال حاضر در کشور ما از منظر مسائل محیط‌زیستی و شرایط اقلیمی وجود دارد لازم است تا از یکسو، مهندسان مسیر توسعه را با درنظرگرفتن مفاهیم پایداری توسعه، تغییرات اقلیمی و مباحث محیط‌زیستی دنبال کنند و از سوی دیگر، دستگاه‌های سیاستگذار این نوع موضوعات؛ موضوعات پایداری را موردتوجه قرار دهند تا بعدها مهندسان بتوانند مجریان خوبی برای انجام امور باشند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال باتوجه به فضای شرایط پساتحریم مهندسان نقش مضاعفی را در توسعه پایدار دارند زیرا فضای پساتحریم به ما اجازه ارتباط گسترده با جهان را می‌دهد شرایطی که قبل از پساتحریم نداشتیم و در آن شرایط ایران تمامی اقدامات خود را در قالب محلی، ملی و نهایتا منطقه‌ای انجام می‌داد در حالیکه در حال حاضر شرایط گسترده‌تر شد و فضای برای رقابت‌های بین‌المللی فراهم شده است.

    شکرچی زاده تاکید کرد: شرایط پساتحریم به ما اجازه می‌دهد تا ارتباط تکنولوژی فراهم‌تر و هموارتری را با کشورهای پیشرفته داشته باشیم که قاعدتا در تعاملات تکنولوژیک نقش مهندسان نقش کلیدی و محوری است. بنابراین در قالب این رفت و آمدها و پروتکل‌ها، زمینه‌هایی برای همکاری با سود دوجانبه فراهم می‌شود.

    این مقام مسئول افزود: اگر مهندسان در دوران پساتحریم بتوانند به نقش و جایگاه ملی و بویژه به نقش بین‌المللی خود و شرایطی که عرصه رقابت بین‌المللی برای آنها فراهم می‌کنند دامنه فعالیت و پیشرفت کشور بیش از گذشته نمود خواهد یافت.

    وی در پایان گفت: اگر صحبت از توسعه می‌کنیم باید بدانیم که این توسعه رقابتی است. بنابراین، ضمن تبریک روز مهندس به مهندسان کشور، امیدوارم، دستگاه‌های سیاستگذار شرایطی را برای مهندسان که نیروهای قابلی در عرصه های مختلف هستند فراهم کنند تا بتوانند نقش تاریخی خود را به نحو موثری ایفا کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار