مدیران خودروعصر اعتبار

اطفاء حریق در کارگاه تولیدی کفش پس از ۶ ساعت تلاش آتش‌نشانان

عصر ساختمان- مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به انجام عملیات شش ساعته برای اطفای حریق در یک کارگاه تولیدی کفش در جاده کندرود، گفت: خوشبختانه آتش‌سوزی در این کارگاه خسارت جانی نداشت و با تلاش نیروهای آتش‌نشانی حریق خاموش شد.

اطفاء حریق در کارگاه تولیدی کفش پس از ۶ ساعت تلاش آتش‌نشانان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، آتش پاد «داوود طالب‌نژاد» در این خصوص اظهار کرد: بامداد امروز(جمعه) با اعلام وقوع این حادثه، آتش‌نشانان ایستگاه شماره 9 به محل حادثه شتافته و شاهد زبانه کشیدن شعله‌های آتش از کارگاه شدند که بلافاصله عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند.

    وی ادامه داد: با توجه به شدت حریق، حرارت بیش از حد واحتمال سرایت آتش‌سوزی به کارگاه‌های مجاور، گروه‌های حریق ایستگاه‌های شماره 5 و 7 نیز به محل حادثه شتافته و به یاری آتش‌نشانان ایستگاه شماره 9 شتافتند.

    طالب‌نژاد درباره عملیات ایمنی آتش‌نشانان اظهار کرد: آتش‌نشانان حاضر در محل با ایجاد هماهنگی عملیاتی و با بهره‌گیری از تجارب قبلی، هدف پیشگیری، کنترل و عدم سرایت حریق به کارگاه‌های مجاور را در پیش گرفتند و گروهی دیگر نیز عملیات مهار و اطفاء حریق کارگاه را ادامه دادند و در نهایت با بیش از 6 ساعت تلاش مداوم و حضور 30 نفر آتش‌نشانان و ده‌ها خودرو و تجهیزات اطفاء حریق، آتش‌سوزی را اطفاء کردند.

    وی خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی در قسمت انبار محصولات کارگاه رخ داده بود و بر اثر وقوع انفجار سقف کارگاه به طور کامل از جا کنده و به بیرون پرت شده بود. هم‌چنین بر اثر موج انفجار شیشه‌های اتاق های مجاور همان کارگاه نیز دچار شکستگی شده بود.

    طالب‌نژاد با اشاره به این‌که این آتش‌سوزی کارگاه تولیدی کفش، نخسین حریق گسترده در سال جدید است، گفت: از مسئولان تمام کارگاه‌های تولیدی انتظار می‌رود،  موارد ناایمن و عوامل خطرآفرین در کارگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده و با شناسایی به‌موقع جهت رفع آن اقدام شود.

    وی یادآور شد: مسئولان کارگاه‌ها به اصول انبارداری صحیح نیز توجه ویژه‌ای داشته و از نگهداری انبوه و غیر اصولی مایعات قابل اشتعال، چسب، مواد سریع‌الاشتعال و.... نیز خودداری کنند.

    طالب‌نژاد افزود: با رعایت اصول ایمنی، ارایه آموزش‌های ایمنی لازم به افراد کارگاه و بهره‌مندی از طرح‌های ایمنی می‌توان تا حد زیادی از بروز آتش‌سوزی‌های گسترده پیشگیری کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو