مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

۷ روستای هدف گردشگری بهسازی می شود

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان به بهسازی ۷ روستای هدف گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف طرح معرفی روستاهای هدف گردشگری، ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه است.

۷ روستای هدف گردشگری بهسازی می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، سجاد صنعتی منفرد در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی افزود: در ایام سالروز تأسیس بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره)، پروژه بهسازی بافت باارزش روستای قلعه شهرستان زنجان بااعتبار 13 میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

    وی از آغاز همزمان عملیات آسفالت معابر 90 روستا و بهره‌برداری از پروژه‌های آسفالت‌ریزی معابر 50 روستا در استان با مشارکت دهیاری‌ها در این ایام خبر داد و گفت: برای این پروژه‌ها، اعتباری بیش از 170 میلیارد ریال اختصاص‌یافته است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: شناسایی روستاها با بافت باارزش بالا و غنی در مناطق مختلف این استان، با جدیت بیشتری در دستور کار قرارگرفته و در برنامه ششم توسعه با تلاش بنیاد مسکن استان درزمینه شناسایی روستاهای مستعد گردشگری، پنج روستای هدف گردشگری و دو روستای دارای بافت باارزش برای استان زنجان در این بخش تصویب‌شده است.

    صنعتی منفرد با تأکید بر اینکه، حفظ کالبد و هویت روستایی به‌خصوص روستاهای هدف گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد که این مهم باید در نحوه ساخت‌وسازها و استفاده از مصالح بومی تقویت شود، خاطرنشان کرد: برای تقویت توسعه گردشگری در بافت‌های باارزش روستایی باید اقدامات مؤثری در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و کالبدی- زیست‌محیطی صورت گیرد، که در این راستا، بنیاد مسکن با شناسایی روستاهای مستعد و ارائه تسهیلات و خدمات فنی مهندسی اقدامات مهمی انجام داده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه، بهسازی بافت باارزش روستایی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری دارد، افزود: بافت کالبدی برخی از روستاهای استان، به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص معماری، تاریخی و فرهنگی میراثی ارزشمند و بجای مانده از نیاکان به شمار می‌رود که از یک سو حفظ و نگهداری آنها از اهمیت فراوانی برخوردار است و از سویی دیگر ضمن ایجاد محیطی مطلوب و جذاب برای روستاییان، با جذب بیشتر گردشگران به رونق و توسعه صنعت گردشگری در این روستاها کمک می‌کند.

    صنعتی منفرد به تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد 7 روستا اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف طرح معرفی روستاهای هدف گردشگری ایجاد زیرساخت‌ها و به وجود آوردن شرایط برای حضور سرمایه‌گذار و توسعه منطقه بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار