مدیران خودروعصر اعتبار

رونق بازار مسکن در هاله ای از ابهام

عصر ساختمان:طاهری گفت: تنها راه خارج شدن رکود مسکن این است که بانکها حداقل نیمی از قیمت تمام شده مسکن در غالب تسهیلات در اختیار مردم قرار دهد.

رونق بازار مسکن در هاله ای از ابهام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید طاهری کارشناس اقتصادی، اظهار داشت: اخذ مالیات از خانه های خالی موجب رونق بازار مسکن می شود چراکه این امر موجب می شود تا مالکان کمتر رغبت کنند تا خانه های خود را خالی نگه دارند.

    وی تصریح کرد: بعید به نظر می رسد که دولت بتواند با این روش از تعداد خانه های خالی بکاهد چراکه آمار و اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارد.

    وی ادامه داد: بیشترین تأثیر این طرح بر اجاره بها خواهد بود به نحوی که مردم مجبور می شوند برای اجاره دادن خانه های خود اقدام کنند اما این موضوع بر قیمت مسکن و رونق بازار خرید و فروش آن تأثیری به سزایی نخواهد داشت.

    طاهری همچنین بیان کرد: تنها راه خارج شدن رکود مسکن این است که بانکها حداقل نیمی از قیمت تمام شده مسکن در غالب تسهیلات  در اختیار مردم قرار دهد.

    وی تأکید کرد: با توجه به قیمت تولید مصالح در کشور و همچنین سودی که از آن حاصل می شود بعید است که قیمت ساخت مسکن پایین بیاید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی