مدیران خودروعصر اعتبار

اُفت قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سال جاری

عصر ساختمان- قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سال جاری با کاهش ۱۰ درصدی ربرو شده است که این امر حاکی از کاهش تقاضا در بازار مسکن بوده و این روند تا تابستان سال جاری و با رونق گرفتن مجدد معاملات بازار ادامه خواهذد داشت.

اُفت قیمت اوراق تسهیلات مسکن در سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در ماه جاری با کاهش قیمت روبرو شده و این کاهش قیمت در برخی از تاریخ‌ها تا 10 درصد کاهش ارزش را تجربه کرده است.

    حال برای دریافت وام 100 میلیون تومانی مسکن باید حدود 12 میلیون تومان اوراق (تسه) تسهیلات مسکن خریداری این در حالی است که قبل از این برای دریافت این میزان باید باید 15 میلیون یا بیشتر هزینه می‌شد.

    برخی از کارشناسان علت کاهش قیمت اوراق مسکن در سال جاری را حاکی از کاهش تقاضا برای خرید این اوراق در سال 96 می‌دانند و معتقدند با افزایش تقاضا در فصل تابستان قیمت‌ها مجددا افزایش خواهد یافت.

    در زمستان سال گذشته قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن حدود 59 هزار تومان بوده و در مقایسه با فرودین سال فوق 14 هزار تومان ارزان‌تر شده است و این روند نزولی در سال جاری نیز ادامه پیدا کرد تا جایی که هر برگه اوراق با قیمت حدود 57 هزار تومان به فروش می‌رسد.

    ا. توجه به اینکه قرار نیست طی سال جاری وام مسکن از محل اوراق تسهیلات افزایش یابد و اگر افزایش وامی هم به تصویب برسد، از محل صندوق پس انداز مسکن یکم خواهد بود، بنابراین با توجه به اینکه با افزایش تقاضای خرید اوراق تسهیلات مسکن و نیز افزایش معاملات مسکن در تابستان احتمال دارد قیمت این اوراق نیز طی 3 تا 4 ماه آینده مجددا به دامنه 75 تا 85 هزار تومان برگردد که به معنی افزایش قیمت 15 تا 25 درصدی این برگه‌ها است.

    شایان ذکر است، زوج‌های تهرانی باید برای دریافت وام 100 میلیونی 200 برگه اوراق، وام 20 میلیونی جعاله 40 برگه اوراق، وام 80 میلیونی زوج‌های شهرستانی 160 برگه اوراق، وام 60 میلیونی زوج‌های ساکن سایر شهر‌های با جمعیت کم 120 برگه اوراق خریداری کنند که قیمت حدودی این اوراق 57 هزار تومان تا 60 هزار تومان است.

    گفتنی است، اوراق تسهیلات مسکن دارای محدودیت زمانی 4 ماه هستند و افرادی که اقدام به خرید و فروش این اوراق می‌کنند باید به زمان انقضای این اوراق توجه کنند، زیرا بعد از این تاریخ فوق اوراق ارزش ریالی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو