مدیران خودروعصر اعتبار

خرید ملک در قبرس چه ماجراهایی دارد?

تجارت مسکنی ایرانی‌ها در قبرس

عصر ساختمان:نماینده یکی از شرکت‌های فعال در حوزه مسکن کشور قبرس قیمت آپارتمان در این کشور را حداکثر ۲۷۰ هزار یورو اعلام می‌کند ولی به گفته او، قیمت خانه‌های ویلایی به مرز یک‌میلیون تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار یورو هم می‌رسد.

تجارت مسکنی ایرانی‌ها در قبرس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین،کشور قبرس یکی از مقصدهای ایرانیان برای سرمایه‌گذاری ملکی است. بنا به ادعای دلالان ملکی در قبرس ظاهراً با تأمین فقط 30 درصد از هزینه خرید ملک، می‌توان برای این کار اقدام کرد و بقیه به‌صورت تسهیلات بانکی پنج‌ساله با نرخ سود هفت‌تا هشت درصد در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، نماینده یکی از این شرکت‌های فعال  قیمت آپارتمان در مرکز شهر در قبرس را حداکثر 270 هزار یورو اعلام می‌کند ولی به گفته او، قیمت خانه‌های ویلایی به مرز یک‌میلیون تا یک‌میلیون و 200 هزار یورو هم می‌رسد.

    اسماعیل هوشمند، فعال خریدوفروش ملک در خارج از کشور در پاسخ به این سؤال که با وجود قیمت بالای ملک چرا ایرانی‌ها متقاضی خرید انواع ملک در قبرس هستند؟ گفت: خانواده‌های متمول ایرانی اغلب با دو هدف وارد بازار املاک خارجی می‌شوند. هدف اول و اولویت‌دار آنها دریافت مجوز اقامت دائم کشوری است که قصد خرید ملک در آنجا را دارند و هدف دوم معمولاً تحصیل فرزندان در یکی از دانشگاه‌های خارجی است.

    وی ادامه داد: حداقل سرمایه‌گذاری ملکی برای دریافت مجوز اقامت موقت در قبرس 300 هزار یورو معادل یک میلیارد و 47 میلیون تومان (هر یورو معادل سه هزار و 880 تومان) است و اقامت دائم شرایط خاصی دارد.

    وی در این مورد تصریح کرد: اخذ اقامت دائم تحت شرایط بسیار سخت است، از جمله این‌که متقاضیان باید ثابت کنند حداقل درآمد سالانه‌شان به مبلغ 30 هزار یورو می‌رسد، (در صورتی‌که از طریق هرگونه مرجع به‌غیر از اشتغال در قبرس تأمین‌شده باشد) و در ادامه متقاضی باید فرم تقاضا خود را همراه با سند مالکیت یا قرارداد فروش ملک، خانه، آپارتمان یا ساختمان‌های دیگر به مبلغ ارزشی بازار روز 300 هزار یورو یا با ارائه مدرک پرداخت با حداقل مبلغ 200 هزار یورو ارائه دهند.

    هوشمند در این خصوص اضافه کرد: متقاضیان همچنین باید تأییدنامه صادره بانک قبرس را با حداقل مبلغ موجودی 30 هزار یورو را در حساب بانکی خود با سپرده به مدت‌زمان سه‌ساله را به سازمان مهاجرت تحویل دهند. جدای از این شرایط، اخذ گواهی سوءپیشینه، متقاضی باید تعهد دهد که در قبرس هیچ‌گونه نیازی به اشتغال یا انجام تجارت در قبرس نخواهد داشت.

    این فعال ساختمانی در ادامه بیان کرد: هزینه زندگی در کشور قبرس بسیار سنگین و متأسفانه ایرانی‌ها اجازه خرید املاک مرغوب و باکیفیت را ندارند.اجازه اقامت در قبرس به‌منزله دریافت مجوز شهروندی قبرس و داشتن اجازه کار نیست.

    این فعال ساختمانی در مورد مزایای خرید ملک در قبرس هم گفت: هنگام خرید ملک، شخص، شرکت یا موسسه از مزایای مالیاتی برخوردار می‌شود. در ثانی بیشتر واحدهای مسکونی دارای وام‌ها کم‌بهره هستند؛ و در نهایت باید اشاره کنم قبرس ازنظر صنعتی، بهداشتی، آموزش، بانک‌داری و فنّاوری بسیار پیشرفت کرده است.

    این فعال عرصه ساختمانی بابیان این مطلب که متقاضیان از خرید املاک در حال ساخت و پیش‌فروش شده خودداری کنند گفت: اگر فردی تصمیم به خرید ملک در این کشور یا هر کشور دیگر را دارد بدون داشتن اطلاعات کافی و وکیل مجرب اقدام به خرید ملک نکند؛ زیرا در زمان ایجاد مشکل ملکی، بازنده افراد متقاضی ملک خواهند بود و به‌نوعی نقره‌ داغ می‌شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی