مدیران خودروعصر اعتبار

بررسی الگوی سئول در انتقال پایتخت اداری

تمرکز گرایی در تهران هنوز متوقف نشده است

عصر ساختمان- طاهرخانی گفت: انتقال پایتخت اداری، موضوع تعیین تکلیف شده و قطعی نیست و نیازمند تأمل بیشتری در این زمینه هستیم.

بررسی الگوی سئول در انتقال پایتخت اداری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه وشهرسازی در همایش و نشست تخصصی انتقال پایتخت اداری کشور با حضور هیأت کره ای با بیان اینکه موضوع بحث انتقال پایتخت اداری موضوعی قابل پژوهش و تأمل در ایران است، اظهار کرد: ما در منطقه کلان شهری تهران با مسائل و مشکلات جدی مواجه هستیم که یکی از آنها افزایش رو به رشد جمعیت است.

    وی در ادامه افزود: یکی از دلایل رشد جمعیت آن است که تمرکز گرایی در تهران هنوز متوقف نشده است، این در حالی است که تهران و البرز هنوز جذاب ترین منطقه برای رشد جمعیت به شمار می رود.

    طاهرخانی تصریح کرد: مطابق آخرین سرشماری جمعیت تهران و البرز بیشترین جمعیت کشور را دارا بودند.

    معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در دهه های آینده به علت مسائل زیست محیطی که با آن مواجه خواهیم شد پیش بینی می شود این روند افزایش جمعیتی ادامه داشته باشد.

    وی تاکید کرد: همزمان با استقرار جمعیت در تهران افزایش تمرکز اقتصادی را در این شهر شاهد هستیم، به طوریکه مرتب سهم این منطقه در GDP در حال افزایش است.

    مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: به هیچ وجه موضوع انتقال پایتخت اداری، موضوع تعیین تکلیف شده قطعی نیست و ما نیازمند تفکر و تامل بیشتری در این زمینه هستیم.

    طاهرخانی با بیان اینکه کشور کره جنوبی آخرین تجربه را در انتقال پایتخت اداری خود داشته است، افزود : در انتقال پایتخت اداری کشورهای در سطح جهان هنوز به یک راه حل قطعی نرسیده اند.

    وی افزود: تصمیم مهم انتقال پایتخت اداری می تواند پیام خوبی داشته باشد و برای جامعه تعادل و تعامل بخشی به همراه بیاورد.

    طاهرخانی توضیح داد: رفع مسائل و مشکلات پایتخت عمومی تهران جزء اولویت های اصلی نظام سیاسی حکومت به شمار می رود.

    معاون وزیر راه وشهرسازی در خاتمه یادآور شد: طرح انتقال پایتخت اداری تهران جای مطالعات به هنگام تر، دقیق تر و ساماندهی شده دارد ولی این به معنای آن نیست که این موضوع کم رنگ تر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی