مدیران خودروعصر اعتبار

تبدیل میدان فرهنگ به قطب فرهنگی پایتخت

عصر ساختمان- مدیرعامل منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد گفت: در آینده ای نزدیک و پس از تکمیل طرح، "میدان فرهنگ" به محور اصلی فرهنگی پایتخت تبدیل می شود.

تبدیل میدان فرهنگ به قطب فرهنگی پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد حسین حجازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساختمان "میدان فرهنگ" که با حضور غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و برخی از مدیران شهری روز گذشته برگزار شد، با اشاره به پیشینه میدان فرهنگ اظهار کرد: این پروژه سال‌ها رها شده بود و این در حالی است که از نگاه فرهنگی این مکان فضایی برای تبدیل به یک قطب فرهنگی است.

    وی با بیان اینکه بنا بر برنامه ریزی هایی که در دوره مدیریت قبلی انجام شد، این فضا باید هر چه زودتر به پارکینگ تبدیل می شد، گفت: اولویت اصلی این پروژه احداث پارکینگ است اگرچه تا روز گذشته موانع زیادی برای اجرای این پروژه وجود داشت اما امروز همه ما با عزمی راسخ به دنبال ساخت پارکینگ و در فاز بعدی تکمیل پروژه هستیم.

    مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با تاکید بر اینکه اراده آهنین متولیان امر موجب شد تا پروژه ساماندهی میدان فرهنگ با قدرت بیشتری پیگیری شود، تصریح کرد: این گود در آینده تبدیل به میدان فرهنگ شامل ساختمان 6 طبقه می شود. البته اولویت امروز ما احداث 4 طبقه از این ساختمان به عنوان پارکینگ است و دو طبقه نیز در مرحله بعد در قالب فضای نمایشگاهی در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

    حجازی تاکید کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک میدان فرهنگ به محور اصلی فرهنگی در اراضی عباس آباد و پایتخت تبدیل شود.

    غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی هم با بیان اینکه 27 سال پیش با حضور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی کلنگ ساخت و ساز در اراضی عباس آباد به زمین زده شد، عنوان کرد: آن زمان صحبت از راه‌اندازی میدان فرهنگ بود، با این حال در تمام این سال‌ها کتابخانه ملی، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، باغ کتاب و باغ موزه دفاع مقدس احداث شد و در حال حاضر نیز بحث ساخت میدان فرهنگ مطرح است.

    بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل عباس آباد، وی با اشاره به اینکه تبدیل اراضی عباس آباد به بخش فرهنگی تصمیم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بود، گفت: اهمیت این مجموعه در آن است که آیندگان در مورد دوران بعد از انقلاب اسلامی به اعتبار آثار تمدنی آن داوری می‌کنند و مجموعه اراضی عباس آباد با محوریت میدان فرهنگ می‌تواند قلب فرهنگی پایتخت باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار