مدیران خودروعصر اعتبار

وام بافت فرسوده تزریق شد

عصر ساختمان:بانک عامل بخش مسکن ظرف ۴۵ روز اول از اجرای طرح «تامین مالی پروژه‌های نوسازی بافت فرسوده»، برای احداث ۲ هزار و ۷۵۱ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده سراسر کشور، تسهیلات ساخت پرداخت کرد. این بانک هفته اول دی ماه با پذیرش مسوولیت کامل مصوبه سال گذشته دولت درخصوص «پرداخت ۵۵ هزار فقره وام نوسازی بافت فرسوده در سال جاری»، اجرای این طرح را کلید زد.

وام بافت فرسوده تزریق شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، هیات دولت و بانک مرکزی اواخر سال گذشته تصویب کردند، بیش از 20 بانک عامل سالانه 300 هزار فقره وام نوسازی بافت فرسوده در سه سقف 50 میلیون تومان، 40 میلیون تومان و 30 میلیون تومان به ترتیب به پروژه‌های نوسازی در تهران، شهرهای بزرگ و مراکز استان و همچنین شهرهای کوچک پرداخت کنند. این مصوبه در نیمه اول امسال چندان متناسب با تقاضای نوسازی در بافت فرسوده پیش نرفت تا اینکه با پیشنهاد و اعلام آمادگی بانک مسکن، مجموعه دولت و بانک مرکزی به این جمع بندی رسیدند که مسوولیت پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده می‌تواند به بانک عامل بخش مسکن به‌عنوان تنها بانک تخصصی در این بخش، محول شود. بر این اساس، بانک مسکن در فاصله هفته دی ماه سال جاری تا 21بهمن ماه، موفق شد برای ساخت 2 هزار و 751 واحد مسکونی در محدوده بافت‌های فرسوده سراسر کشور، تسهیلات ساخت از محل منابع داخلی پرداخت کند. این تسهیلات از منابع داخلی بانک مسکن و بدون استقراض از بانک مرکزی، تامین مالی و پرداخت شده است. مجموع تسهیلات پرداخت شده در این قالب به 2 هزار و 751واحد مسکونی مذکور، رقمی معادل یک میلیارد و 64 میلیون تومان بوده است. در این مدت کوتاه، پرونده نوسازی 2 هزار و 987 واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده به بانک مسکن معرفی شده است که بانک مسکن توانسته به بیش از 92 درصد آنها، تسهیلات پرداخت کند. در میان شهرهای مختلف، شهر تهران به لحاظ تعداد واحدهای مسکونی نوسازی شده، سهم 18 درصدی از کل واحدهایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند را به خود اختصاص داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو