مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن مطرح کرد؛

افتتاح بیش از ۳۱۲ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر

عصر ساختمان- تابش، گفت: تا به امروز بیش از ۳۱۲ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن افتتاح شده است.

افتتاح بیش از ۳۱۲ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در مراسم سالروز تأسیس بنیاد مسکن با بیان اینکه این بنیاد در بیست و یکم فروردین ماه سال 58 با دستور امام خمینی (ره) تأسیس شده است، گفت: بنیاد مسکن به منظور تأمین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و همچنین ساخت واحد مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها تشکیل شده است.

    وی در ادامه افزود: این سازمان همچنین در رابطه با توسعه مسکن در شهرها، روستاها، اقشار کم‌درآمد و باسازی مناطق آسیب‌دیده از سوانح نیز وظایفی بر عهده دارد.

    تابش با بیان اینکه تهیه زمین مورد نیاز، طرح‌ها، پروژه‌های بنیاد و آماده‌سازی آنها و همچنین کمک در جهت تأمین مصالح ساختمانی کشور از طریق تهیه، تولید و توزیع از اهداف این بنیاد به شمار می‌رود، گفت: تهیه طرح مجتمع‌های زیستی و واحدهای مسکونی ارزان قیمت و همچنین اجرای آنها به طور مستقیم با مشارکت و مردم و همکاری دستگاه‌های زیربط در روستاها و شهرها، تهیه طرح‌های هادی، اصلاح معابر در روستاها و اجرای آنها از محل اعتبارات مصوب واگذاری دولت از اهداف اصلی بنیاد مسکن به شمار می‌رود.

    رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه طرح تأمین مسکن محرومان از وظیفه اصلی این بنیاد به شمار می‌رود، گفت: تولید انبوه مسکن شهری، مسکن حمایتی و ساخت خانه ارزان قیمت برای محرومان را این بنیاد در دستور کار خود قرار داده و از ابتدای تأسیس تا پایان سال 96، 128 هزار و 51 واحد مسکونی را احداث و به محرومان واگذار کرده است.

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن 5 هزار و 199 هکتار زمین با ظرفیت احداث 276 هزار و 303 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را تأمین کرده است، گفت: این بنیاد از 300 هزار و 471 متقاضی جهت دریافت مسکن مهر ثبت‌نام کرده و 287 هزار و 101 متقاضی را برای تحویل مسکن مهر بررسی کرده است.

    رئیس بنیاد مسکن درباره عملیات اجرایی واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر، گفت: پروانه احداث 351 هزار و 33 واحد مسکن مهر اخذ شده و عملیات ساخت 346 هزار و 339 واحد مسکونی آغاز شده است.

    تابش، افزود: 337 هزار و 209 واحد مسکونی به مرحله اجرای اسکلت رسیده و 330 هزار و 592 واحد مسکونی در مرحله سفت‌کاری و همچنین 319 هزار و 667 واحد مسکونی در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

    وی افزود: 349 هزار و 666 خانوار به بانک عامل جهت انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده و 348 هزار و 614 فقره تسهیلات ساخت مسکن از این تعداد دریافت کرده‌اند.

    رئیس بنیاد مسکن تأکید کرد: 312 هزار و 535 واحد مسکن مهر تا به امروز افتتاح شده و 295 هزار و 292 واحد مسکونی به مرحله فروش اقساطی رسیده‌اند.

    تابش در ادامه به بخش عمران روستایی اشاره کرد و گفت: برای بیش از 98 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار کشور، طرح هادی تهیه شده است به طوری که از ابتدای تأسیس این بنیاد تا به امروز 37 هزار و 756 طرح هادی تهیه شده است.

    وی افزود: تاکنون 17 هزار و 130 طرح هادی به مرحله اجرایی رسیده و در سال‌های گذشته آسفالت بیش از 30 میلیون مترمربع در 4500 روستا  انجام شده است.

    رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه 3 میلیون و 196 هزار و 741 سند روستایی و 190 هزار و 974 سند شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اعطا شده است،‌ گفت: در سال‌های گذشته برای 31 طرح بهسازی روستاهای هدف گردشگری تهیه شده و در 19 روستا به مرحله اجرایی رسیده است.

    تابش با بیان اینکه 2 میلیون و 168 هزار و 100 واحد مقاوم روستایی تا به امروز احداث شده است، گفت: 37 طرح توسعه ملزوم‌های روستایی به صورت پایلوت در تعدادی از استان‌های کشور در دستور کار قرار گرفته است.

    رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه تاکنون یک‌میلیون و 500 هزار واحد مسکونی که بر اثر حوادث طبیعی آسیب دیده‌اند، بازسازی شده‌اند، گفت: از سال 84 تاکنون 400 هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شده که مهم‌ترین آنها در استان‌های آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کرمان، بوشهر، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، مرکزی، یزد، گیلان و چهارمحال‌بختیاری بوده است.

    وی با بیان اینکه مشارکت خیرین در تأمین مسکن سطح کشور جهت احداث واحد مسکونی برای محرومان و اقشار کم درآمد بسیار موثر بوده است، گفت: تا به امروز 30 هزار واحد در دستور کار قرار گرفته که عملیات اجرایی 29 هزار و 383 واحد آغاز شده و حدود 2 هزار و 500 واحد از آنها به مرحله افتتاح و واگذاری رسیده است.

    رئیس بنیاد مسکن به تأمین مسکن برای خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در شهرها و روستا‌ها اشاره کرد و گفت: این واحدها با همکاری بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

    وی گفت: عملیات اجرایی ساخت واحدها برای 8 هزار خانوار محروم شهری و 6 هزار و 408 واحد خانوار روستایی آغاز شده و از هزار واحد مسکونی شهری و هزار و 710 واحد مسکونی روستایی بهره‌برداری شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی