مدیران خودروعصر اعتبار

«علی بابا» مالک دومین خانه گران‌قیمت جهان شد

معرفی گرانترین ملک بازار ۲۰۱۵

عصر ساختمان:سال گذشته میلادی قیمت فروش یک پنت‌هاوس در یکی از گران‌ترین برج‌های نیویورک سیتی که به برج میلیاردرها معروف است، بازار مسکن آمریکا را شوکه کرد.

معرفی گرانترین ملک بازار ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، در آن زمان سقف ارزش‌ گران‌ترین خانه در نیویورک100میلیون دلار بود در حالی که این خانه به قیمت 100میلیون و 500 هزار دلار فروخته شد و هنوز شوک وارد شده آرام نشده بود که املاک «چتریت» قیمت 150 میلیون دلار را برای پنت‌هاوسی در خیابان «550مادیسون» که یکی از خیابان‌های مشهور نیویورک سیتی است، تعیین کرد. در نهایت این پنت هاوس نیز به قیمت 200 میلیون دلار فروخته شد و پس از آن نیز خانه عظیمی در برج نیمه‌ساخته «220 سنترال پارک ساوت» که قرار است یکی از 10 برج بلند نیویورک‌‌سیتی باشد، به همین قیمت فروخته شد. این معاملات گران‌قیمت مسکن در نیویورک باعث مقایسه‌ بازار مسکن نیویورک با رقیبان جهانی‌‌اش شد. مجله «ریل دیل» که به صنعت ساختمان‌سازی در آمریکا می‌پردازد، با بررسی ثبت قیمت‌های زمین در دنیا و لیست‌های خرید‌و‌فروش و گزارش‌ها و همچنین مصاحبه با کارشناسان، لیستی از گران‌‌قیمت‌ترین‌ خانه‌های معامله شده در سال 2015 را منتشر کرد. براساس گزارش موسسه جهانی املاک ساویلز، در اوایل سال گذشته در هنگ‌کنگ ملکی به ارزش 8/ 657 میلیون دلار فروخته شد و در نتیجه هنگ‌کنگ را در صدر این فهرست قرار داد.

    این قیمت حیرت‌آور به دلیل موقعیت تاریخی و شهری این ملک است. در این ملک که به «هوتانگ گاردن» معروف است، یک ویلای تاریخی با معماری رنسانس چینی در زمینی به مساحت 8/ 2 هکتار قرار دارد. همچنین در یکی از محله‌های توریستی و گران‌قیمت هنگ‌کنگ به نام «ویکتوریا‌پیک» واقع شده‌ که ارزش زمین به تنهایی در این محله قابل توجه است. این ملک جزو خانه‌های قابل سکونت طبقه‌بندی شده بود و فروشنده آن قبل از فروش، خانه و محوطه‌اش را بازسازی کرده ‌بود. خریدار این ملک یکی از فعالان بزرگ بخش ساخت‌وساز در هنگ‌کنگ و سرزمین اصلی چین است و دولت از او خواسته از این زمین‌ها محافظت کند. زیرا ارزش زمین در هنگ‌کنگ، بسیار بالاست و هر مترمربع زمین در هنگ‌کنگ 50 هزار دلار خرید و فروش می‌شود. دومین ملک خریداری شده در این فهرست نیز در هنگ‌کنگ قرار دارد. به گزارش «هنگ‌کنگ فری پرس»، آن را «جک ما» رئیس شرکت تجارت الکترونیک «علی‌بابا» به قیمت 193 میلیون دلار خریداری کرده‌ است. این ملک یک خانه 4 طبقه در همان محله گران‌قیمت ویکتوریا پیک است، با 4 اتاق پذیرایی و تراسی روی پشت‌بام که دید کاملی به بندر ویکتوریا دارد و در یک و باغ خصوصی به مساحت 1850مترمربع ساخته شده است.
    از آنجا که هنگ‌کنگ از لحاظ جمعیت یکی از پرتراکم‌ترین شهرهای دنیا است، جای تعجب نیست که خانه‌هایی با موقعیت آرام و در حاشیه، دارای ارزش بالاتری باشند. یکی از محققان و مشاوران املاک در چین می‌گوید، بهترین ملک‌ها‌ در محله‌هایی قرار دارند که از هرج‌ومرج شهری دور هستند. تابستان گذشته وال‌استریت در گزارشی بالاترین قیمت برای هر فوت مربع (09/ 0 مترمربع) در آسیا را 22هزار و 600 دلار برآورد کرده‌‌ بود. این در حالی است که در سال 2015، گران‌ترین خانه در ساختمان 12طبقه «اوپیوس» در محله ویکتوریا‌پیک 1/ 64 میلیون دلار معامله شد. این خانه 482 مترمربع است، یعنی هر فوت 12 هزار و 380 دلار فروخته شده‌بود. «توالو پیک»، گروه ساخت‌وساز در محله ویکتوریا پیک، براساس صورت‌حساب‌ها، بالاترین قیمت تمام شده برای منحصربه‌فردترین پروژه را 6/ 105 میلیون دلار برآورد کرده‌ ‌است. «آدرین تو»، سرپرست بخش مسکونی گروه ساخت‌وساز «سویرپروپرتایز»، از سازندگان ساختمان اوپیوس گفت: نوسانات بازار مسکن در شهرها، درحال رشد است و به دلیل محدود بودن زمین خریداران باید با احتیاط‌ بیشتری عمل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو