مدیران خودروعصر اعتبار

تولید انرژی بیشتر از مصرف در کشاورزی شهری

عصر ساختمان:بیشتر مراکز شهری به مصرف انرژی بیشتر و آلودگی معروفند اما شهرهای آینده بسیار متفاوت خواهند بود.

تولید انرژی بیشتر از مصرف در کشاورزی شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، وینسنت کالبوت (Vincent Callebaut) طرح‌های پایدار خودکفای کشاورزی شهری که نه فقط محصولات غذایی ارگانیک تولید می‌کنند بلکه انرژی بیش از مصرف در سیستمی بسته ایجاد می‌کنند را ارائه کرد. این طرح پیشنهادی برای هند ارائه شده است و کشاورزی شهری سازگار با محیط زیست Hyperions نام دارد که برج باغ‌های سرسبز و ساختاری بدون آلودگی و سیمان است.

    این پروژه با همکاری متخصص اکولوژی زراعی Amlankusum برای رسیدن به دو هدف انرژی غیر متمرکز و غذاهای غیر صنعتی انجام شده است. نتیجه این پروژه ترکیب کشاورزی شهری، مواد زیستی و برنامه‌ریزی پیچیده استفاده از خودکفایی پایدار است.

    این پروژه شامل برج 36 طبقه مرتبط ساخته شده بر اساس لایه‌های چوبی با منبع محلی و پایدار از جنگل‌های دهلی است. این برج‌ها از بالا و پایین با فولاد تقویت شده و در برابر زلزله مهندسی شده و همچنین در برابر گرما و سرما پایداری طبیعی دارند. این پروژه بدون تاثیر بر محیط زیست با سیستم بازیافت و مراقبت از آب بدون اتلاف غذاست. انرژی مصرفی ساختمان نیز از طریق توربین‌های بادی و سیستم فتوولتائیک تامین می‌شود.

    همچنین در قسمت بالای آن گلخانه شیشه‌ای گنبدی شکل پوشیده شده با پانل‌های خورشیدی وجود دارد و هریک از برج‌ها دارای قسمتی برنامه‌ریزی شده برای تجارت و فضایی برای همکاری دانشجویان و همچنین محل سکونت است. امکان زندگی در قسمت‌های مختلف به صورت یکپارچه وجوددارد و کشاورزی و توان تولید 20 کیلو میوه ارگانیک و سبزی در هر متر مربع نیز از دیگر مزایاست. کشت آکواپونیک و روش‌های کشت سنتی موجب سلامت خاک از طریق کمپوست، تنوع محصولات و حداقل کشت شده است. بسیاری از محصولات بومی بوده و خود دوباره تولید می‌شوند.

    این برج‌ها دارای اتاق پرورش دام و استخر تصفیه گیاهی و تالاب هستند. آب باران نیز برای آبیاری و تجدید آب‌های زیرزمینی جمع‌آوری می‌شود.

    طراحان اظهار کردند: این روش کشاورزی سراسر دنیا را تغییر داده و با روش‌های ارگانیک و منبع زیستی موجب کاهش انتشار CO2 حدود 40 درصد در سال 2030 خواهد شد.  Hyperions پروژه اکوسیستم کشاورزی پایدار با قابلیت پایداری در برابر تغییرات آب و هوایی، اقتصادی سالم و اکوسیستم‌های محیطی است.

    آنان در ادامه افزودند: همبستگی، عدالت و همزیستی مستقیم فعالیت‌های انسانی بر طبیعت باید وابسته به ارزش‌های اخلاقی باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار