مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی مطرح کرد

اثر متقابل افزایش نرخ ارز بر بازار مسکن

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقتصاد به هم پیوسته است و هر اتفاقی در یک بخش اقتصاد بخش دیگر را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، گفت: وقتی بر روی یک بخشی از اقتصاد اتفاقی رخ دهد در بخش دیگر یک اثر متقابل خواهد داشت.

اثر متقابل افزایش نرخ ارز بر بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عباس آخوندی در حاشیه مراسم سالگرد تأسیس بنیاد مسکن و افتتاح احساب 100 امام (ره) در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید آیا نوسانات نرخ ارز بر بخش مسکن تأثیر خواهد گذاشت یا خیر، گفت: اقتصاد در هر صورت به هم پیوسته است، مگر کسی می‌تواند بگوید در یک بخش اقتصاد اتفاقی رخ دهد و در بخش دیگری این اتفاق به وقوع نپیوندد.

    وی افزود: معلوم است اقتصاد یک مجموعه به‌هم‌پیوسته است و بر روی هم یک اثر متقابل خواهد داشت.

    آخوندی در پاسخ به این سوال که آیا مسکن اجتماعی در سال 96 اجرایی شد؟ چراکه گفته می‌شود هنوز زمین برای این طرح اختصاص نیافته و اعتباری از سوی بانک مرکزی تخصیص پیدا نکرده است، گفت: شما مطمئن هستید که انجام نشده است؟

    وزیر راه و شهرسازی افزود: در مسکن اجتماعی قرار بود که وزارت راه و شهرسازی آن را از دستگاه‌های اجتماعی مثل کمیته امداد و تأمین اجتماعی و بنیاد مسکن پشتیبانی کند و این حمایت‌ها صورت گرفته است.

    وی تأکید کرد: وقتی وزیر تعاون اعلام می‌کند که به تمام خانواده‌های دو معلول واحد مسکونی داده شده است، در حقیقت از همین مسکن اجتماعی بوده است و بازهم تأکید می‌کنم داستان مسکن اجتماعی قرار نیست مثل مسکن مهر تکرار شود.

    آخوندی ادامه داد: قرار است از دستگاه‌های مسئول سیاست‌های اجتماعی حمایت کنیم و هر کدام از آنها از ما زمین خواستند، این زمین‌ها به آنها تعلق گرفته است.

    وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرایی شدن عدم دریافت 5 درصد حق‌الزحمه مهندسان  و اینکه چرا هنوز این 5 درصد از مهندسان کسر می‌شود، گفت: اگر مهندسان محترم گزارشی در این خصوص مبنی بر دریافت 5 درصد به ما گزارش و شکایت کنند،‌ ما آن را رسیدگی خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو