مدیران خودروعصر اعتبار

بیمه خانه‌ها در مقابل تحویل زباله های تفکیکی

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۲۲ تهران گفت: در مقابل تحویل زباله های تفکیکی به شهرداری، خانه‌ها در برابر حوادث بیمه می‌شوند.

بیمه خانه‌ها در مقابل تحویل زباله های تفکیکی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی نوروزی‌پور شهردار منطقه 22 تهران در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد از بیمه شدن خانه‌ها در برابر حوادث در مقابل تحویل زباله های تفکیکی به شهرداری خبر داد.

    نوروزی‌پور منطقه 22 را پایلوت طرح تفکیک زباله از مبدأ دانست و گفت: خانه‌های این منطقه در برابر انواع حوادث از قبیل زلزله‌، سیل و غیره بیمه می‌شوند.

    شهردار منطقه 22 تهران کمبود سرانه‌ها را برای این منطقه‌ مشکلی جدی دانست و گفت: مشکل این منطقه آن است که فضاهای خصوصی شکل گرفته‌اند، اما متناسب با آن ها فضاهای عمومی شکل نگرفته‌اند. در تلاش هستیم تا فواصل بین برج‌ها را برای ایجاد سرانه‌های مورد نیاز ساکنان لحاظ کنیم.

    وی نظم و انضباط بخشیدن به فضاهای عمومی، ساماندهی فضاهای رها شده را در دستور کار شهرداری اعلام کرد و گفت: متناسب با بارگذاری جمعیت، سرانه‌های این منطقه محقق نشده است که مهمترین آن سرانه آموزشی است. طبق تحقیقات به عمل آمده حدود 14 هزار دانش‌آموز از منطقه 22 به سایر مناطق برای تحصیل می‌روند، این امر بار ترافیکی، ناراحتی و نگرانی ساکنان منطقه را به دنبال دارد.

    نوروزی‌پور افزود: حدود 70 مدرسه باید ساخته شود تا نیاز جمعیت فعلی رفع شود.

    شهردار منطقه 22 تهران با اشاره به سرشماری آخر گفت: بر اساس آخرین سرشماری ها 176 هزار و 400 نفر جمعیت در این منطقه ساکن هستند، این رقم در حال حاضر حدود 180 هزار نفر است و این در حالی است که در این منطقه بیش از 500 هزار جمعیت بارگذاری شده است و هنگامی که این مقدار جمعیت در منطقه ساکن شوند، مشکلات بیش از پیش خواهد شد.

    وی با بیان اینکه جلساتی با آموزش و پرورش تشکیل شده است، گفت: هدف ما این است که زمین‌هایی را که کاربری آموزشی دارند، در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم. برای شروع یک قطعه زمین 2 هزار متری را به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش گذاشته‌ایم که تا 6 ماه فرصت ساخت مدرسه دارند.

    نوروزی‌پور افزود: به همین منظور به سازندگان مجتمع‌های ساختمانی اعلام شده است سرانه‌های مورد نیاز را برای اخذ گواهی پایان ساختمان به شهرداری اعلام کنند، در غیر این صورت گواهی به آن ها تعلق نمی‌گیرد.

    شهردار منطقه 22 تهران با اشاره به حمل و نقل عمومی گفت: منطقه 22 مشکل جدی در این زمینه دارد. با توجه به  مساحت 6 هزار هکتاری محدوده و مساحت 18 هزار هکتاری حریم این منطقه، رفت و آمدها زیاد است و مردم نمی‌توانند با وسایل شخصی جابجا شوند.

    وی افزود: این منطقه نیازمند سیستم ریلی است، این در حالی است که حتی اتوبوسرانی‌ نیز پاسخگوی نیاز این منطقه نیست.

    نوروزی‌پور با اشاره به موضوع ایمنی شهری گفت: به دلیل وجود فضاهای باز این منطقه می‌تواند در مواقع بحران نقش فرامنطقه‌ای داشته باشد.

    شهردار منطقه 22 تهران افزود: در راستای آموزش شهروندی احداث اولین پارک آموزش زلزله در دستور کار است، این پارک از روی محلی عبور می‌کند که گسل دارد و آموزش‌های لازم را برای کل شهروندان ارائه می‌دهد.

    وی ایمن‌سازی و تدوین شناسنامه ایمنی ساختمان‌ها را از برنامه‌های دیگر شهرداری منطقه 22 دانست و گفت: ایمنی ساختمان‌ها حائز اهمیت است تا مواردی از قبیل ساختمان پلاسکو تکرار نشود.

    نوروزی‌پور با اشاره به بحث انرژی‌های نو و محیط زیست گفت: در سال گذشته با توجه به اهمیت این موضوع مطالعاتی انجام دادیم و در بودجه سال 97 احداث اکوپارک‌ لحاظ شده است. این پارک در امتداد فاز 2 پارک قبلی ساخته می‌شود و مجموعه‌ای است که بتواند با همه ظرفیت‌های علمی شکل بگیرد.

    شهردار منطقه 22 تهران با بیان طرح خیابان محلی برای زندگی گفت: هر هفته در یک محله خیابانی مسدود می‌شود و به بازی بچه‌ها به همراه والدین و به ویژه مادران اختصاص می‌یابد. در سال گذشته در 5 محله این طرح با هدف آشتی‌ دادن مردم با شهر و خیابان، اینکه خیابان صرفاً محلی برای تردد نیست، بلکه جایی برای شکل‌گیری تعلق خاطر مردم، روابط اجتماعی و آشنایی با همسایگان است را اجرا کردیم.

    وی ایجاد حس تعلق خاطر مردم را امری مهم در منطقه دانست و گفت: علت این موضوع این است که اکثر جمعیت این منطقه مهاجر هستند.

    شهردار منطقه 22 تهران گردشگری شهری را در دستور کار شهرداری منطقه دانست و گفت: این منطقه تنها منطقه‌ای است که جنگل‌، کوه و دریا را همزمان دارا است.

    نوروزی‌پور افزود: ظرفیت کوه در این منطقه 18 هزار هکتار است و 8 روستایی که در این منطقه وجود دارد، زمینه گردشگری را دارند و برای این مهم ایجاد دهکده سلامت و احداث هتل برای کسانی که خواهان استفاده از طبیعت بکر هستند در دستور کار است.

    شهردار منطقه 22 تهران با بیان اینکه باید مردم را به طبیعت نزدیک کنیم، گفت: برای این مهم احداث مسیرهای مناسب پیاده‌روی و کوهنوردی‌ حائز اهمیت است.

    وی با اشاره به اهمیت گردشگری گفت: بخش عمده پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه به امر گردشگری معطوف است و احداث آکواریوم‌ در منطقه یکی از برنامه‌ها است.

    نوروزی‌پور با بیان اینکه رشد جمعیت در این منطقه 5 برابر رشد جمعیت تهران است، گفت: موضوع مطرح شده در این زمینه آن است که با توجه به سرعت جذب جمعیت چه مدت زمان نیاز است تا ساختمان‌ها قابل پذیرش جمعیت شوند، برای این امر زمین‌ها مهیا است و مالکان با توجه به آن که ملک آن ها در کدام کاربری است، درخواست پروانه می‌کنند.

    شهردار منطقه 22 تهران با اشاره به ایام نوروز گفت: ایجاد دریاچه و آبشار به منظور جذب گردشگر بود و در ایام نوروز شاهد استقبال شهروندان و مهمان‌های نوروزی بودیم‌، در این مسیر در آغاز راه هستیم‌ و باید با استناد به نقاط قوت در جهت پیشرفت گام برداریم.

    وی جذب سرمایه بخش خصوصی را رویکرد اصلی برنامه‌های شهرداری دانست و گفت: با استفاده از سرمایه‌های مردم پروژه‌های مهم عمرانی را انجام می‌دهیم. هدف‌گذاری ما این است که منطقه 22، منطقه اول تهران باشد.

    نوروزی‌پور با اشاره به اینکه 52 هزار میلیارد بدهی شهرداری، 9 هزار میلیارد بدهی به پیمانکاران و 500 میلیارد تومان بدهی شهرداری منطقه 22 نسبت به پروژه‌های جدید اولویت دارند، گفت: برای پروژه‌های جدید از مشارکت‌‌ها در بخش خصوصی و بین‌المللی استفاده می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار