مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۵۰ میلیون ریالی تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، از افزایش تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون ریال به ۲۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

افزایش ۵۰ میلیون ریالی تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «محمد اکبرزاده» در نشست خبری که به مناسبت سی ونهمین سالروز افتتاح حساب 100 حضرت امام خمینی(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به گزارش عملکرد 21 فروردین 96 لغایت 21 فروردین 97، اظهار کرد: موفق شدیم 6 هزار و 163 پروژه به ارزش یک هزار و 713 میلیارد ریال را در بخش های روستایی و شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر به بهره برداری برسانیم.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان، با بیان این‌که برای 22 هزار و 389 نفر اشتغال موقت ایجاد شد، تصریح کرد: از 6 هزار و 163 پروژه، 5 هزار و 367 پروژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و 614 پروژه طرح مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است.

    وی یکی از ارکان مهم توسعه پایدار در گیلان را گردشگری دانست و گفت: یکی از ارکان گردشگری توسعه اقامتگاه های بوم گردی است لذا براساس دستور استاندار، 5 هزار واحد مسکن روستایی در حدود 480 روستا را به عنوان جداقل سهمیه تعریف کردیم.

    این مقام مسئول، با اشاره به تدوین دستورالعمل ها، بخشنامه ها و قوانین طرح بوم گردی از اول دی 96، تصریح کرد: عملیات اجرایی میدانی از اول اسفند 96 آغاز شده و تاکنون یک هزار و 400 تقاضا شناسایی شده که از این تعداد برای 700 تقاضا تشکیل پرونده دادیم.

    اکبرزاده، با بیان اینکه به هر واحد بوم گردی به تناسب 20 میلیون تومان تا 2 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اختصاص پیدا می کند، یادآور شد: این تسهیلات به بومیان روستا در داخل طرح های هادی با کاربری مسکونی و گردشگری جهت ایجاد اشتغال پیدار پرداخت می‌شود.

    وی از افزایش تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: این تسهیلات از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال افزایش یافته و استان گیلان با بیش از 110 هزار واحد مقاوم سازی شده، دومین استان برتر کشور است. همچنین برای سال 97، سهمیه 15 هزار واحد مسکونی را به انجام خواهیم رساند.

    این مقام مسئول، با بیان این‌که گیلان توانسته 25 درصد سهمیه قیر رایگان کل کشور را به خود اختصاص دهد، گفت: سهمیه گیلان در سال 96 به ارزش 87 میلیارد تومان بود. اجرای طرح قیر رایگان در سال 97 نیز ادامه خواهد داشت.

    مدیرکل بنیاد مسکن گیلان، شورای برنامه‌ریزی و توسعه را عالی ترین مرجع تصمیم گیری توسعه پایدار استان دانست و خاطرنشان کرد: این شورا دارای 48 کمیته و 14 کارگروه بوده که کمیته بوم گردی یکی از آن‌هاست، از این‌رو بوم گردی باید به ایجاد اشتغال دائم و موقت منجر شود.

    وی از توسعه شناگاه های 9 شهرستان ساحلی در قالب طرح بوم گردی خبر داد و خاطرنشان کرد: نصب تابلوی ورودی روستاهای دارای طرح هادی در جاده های اصلی و فرعی استان براساس استانداردهای بین المللی با اعتبار 35 میلیارد تومان به بنیاد مسکن ابلاغ شده است تا گردشگران در یک نگاه روستا را بشناسند.

    اکبرزاده، با بیان این‌که استان به تغییر کاربری هایی تن می دهد که اشتغال ایجاد کند، یادآور شد: نظام تغییر کاربری های گسترده را غیر اقتصادی کرده و گیلان مبارزه می کند تا اراضی امنیت غذایی خودش را از دست ندهد. بی‌تردید بوم گردی برای تغییر کاربری و زمین خوری نیست. کمبود آب و آلودگی هوا مهاجرت به استان ما را افزایش داده و از این‌رو زمانی آمدن ها به گیلان فرصت محسوب می شود که برنامه داشته باشیم.

    وی همچنین از صدور 6 هزار و 617 جلد سند روستایی و 221 جلو سند شهری با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر خبر داد و گفت: شاخص برخورداری سند در کشور 41 درصد و در گیلان 39 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو