مدیران خودروعصر اعتبار

بازسازی کامل روستاهای کرمانشاه تا پایان سال

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ تعداد ۶ زلزله بالای ۶ ریشتر و یک زلزله بالای ۷ ریشتر ثبت شده است گفت: تا پایان شهریورماه کار بازسازی واحدهای احداثی روستایی اولویت اول و تا پایان سال، بازسازی تمامی واحدهای روستایی که بر اثر زلزله کرمانشاه تخریب شده اند انجام می شود.

بازسازی کامل روستاهای کرمانشاه تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علیرضا تابش در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس بنیاد مسکن به فرمان امام خمینی (ره) اظهار کرد: برنامه این است که واحدهای احداثی روستایی اولویت اول حداکثر تا پایان شهریورماه به پایان برسد. واحدهایی هم که اولویت دوم بودند تا پایان سال کار بازسازی آنها انجام خواهد شد.

    وی افزود: در مناطق شهری هم برنامه این است که تا پایان سال 98 کار به اتمام برسد که حدود یک سال و نیم طول می کشد. در بقیه نقاط کشور مثل کرمان کار بازسازی شروع شده و تلاش ما این است که تا پایان سال کار تمام شود. به طور کلی 200 هزار واحد مصوب را تا پایان امسال اجرایی می کنیم.

    رییس بنیاد مسکن درخصوص نحوه تامین اعتبارات نیز گفت: حدود 1000 میلیارد تومان از اعتبارات بانکی در این زمینه مصرف کردیم. سال گذشته 68 درصد مبالغ مصوب را بانکها ابلاغ کردند و 41 درصد عقد قرارداد کردند.

    تابش با اشاره به اینکه سال 1396 سال پرحادثه ای بود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 311 مورد زلزله بالای 4 ریشتر داشتیم. این در شرایطی است که سال 1395 این تعداد 123 و در سال 1394 این تعداد 120 زلزله بوده است. در سال 1396 همچنین 6 زلزله بالای 6 ریشتر ثبت شده است؛ در حالی که در سالهای 1394 و 1395 اصلا نداشتیم. همچنین در سال 1396 یک زلزله بالای 7 ریشتر داشتیم. بازسازی همه این حوادث به عهده بنیاد مسکن بوده است. در 14 استان در سال 1396 بالغ بر 79 هزار واحد مسکونی احداثی و 83 هزار واحد مسکونی تعمیری داشتیم.

    وی تصریح کرد: از سال 1394 تا 1396 آمار نشان می دهد 246 هزار واحد مسکونی خسارت دیده احداثی و تعمیری داشتیم که 102 هزار واحد شروع شده و 69 هزار واحد هم تمام شده است. 5000 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار ما گذاشتند که آنچه بانکها ابلاغ کردند 4100 میلیارد تومان بوده و 1100 میلیارد تومان هم بلاعوض تامین شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار