مدیران خودروعصر اعتبار

پیشنهاد واگذاری زمین به ازای پول برای انصراف دهندگان مسکن مهر

عصر ساختمان:مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از افزایش تمایل کشورها برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید در دوره پساتحریم خبر داد و گفت:‌ واگذاری زمین به ازای پول به انصراف دهندگان مسکن مهر در حد یک پیشنهاد است.

پیشنهاد واگذاری زمین به ازای پول برای انصراف دهندگان مسکن مهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از موج، محسن نریمان، درباره وضعیت سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید در دوره پساتحریم گفت: این‌که ما در طول یک ماه گذشته از کشورهایی مانند اکوادور، آلمان، کره جنوبی، لبنان و سایر کشورهای آسیایی و اروپایی مراجعه داشتیم و شاهد تمایل آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ساخت‌وساز در شهرهای جدید بودیم نشان‌دهنده آثار مثبت لغو تحریم‌ها و توافقات انجام شده به ویژه پیروزی‌های ایران در عرصه بین‌المللی است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اظهار امیدواری از این‌که این توافقات تبدیل به قرارداد شده و به مرحله اجرا برسند، گفت: با اجرایی شدن این پیشنهادها بدون شک ما از حالت رکود خارج شده و به بخش رونق خواهیم رسید، با این اتفاق درآمد نسبی مردم بالا می‌رود و به دنبال آن زمینه شکوفایی اقتصادی در کشور فراهم خواهد شد.
    وی افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذاران فعالی در حوزه خارجی و داخلی در این بخش وجود دارند که ما در شرکت عمران شهرهای جدید پیوسته در حال بررسی آن‌ها هستیم که موارد به صلاح و صرفه دولت را برگزیده و عملیاتی می‌کنیم. هم‌اکنون بیشترین تمایل از سوی سرمایه‌گذاران در حوزه شهرک‌سازی، مسائل حمل‌ونقلی و قطارهای حومه‌ای است که در حال بررسی آن‌ها هستیم.
    نریمان اعلام کرد: مدتی است که بحث واگذاری زمین به ازای پول به انصراف دهندگان مسکن مهر به وجود آمده، در صورتی که این مساله به ویژه در شهرهای جدید تنها به عنوان یک پیشنهاد و طرح در این بخش اعلام شده و در حال بررسی از سوی اعضای هیات مدیره در شهرهای جدید است. ما در جلسات تشکیل شده تمامی پیشنهادها را بررسی و تنها آن‌هایی را که به صلاح دولت و نظام است برای اجرا انتخاب خواهیم کرد.
    وی به افتتاح بیش از 35 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید کشور اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه فجر سال 1394 تعداد 35 هزار و 402 واحد با اعتبار 18 میلیارد و 564 میلیون و 170 هزار ریال و همچنین تعداد زیادی پروژه‌های روبنایی و زیربنایی به ارزش سه میلیارد و 149 میلیون ریال در 13 شهر گلبهار، هشتگرد، پرند، سهند، اندیشه، صدرا، فولادشهر، بهارستان، مجلسی، پردیس، مهاجران، شیرین شهر و رامین به مرحله افتتاح رسید.
    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بیشترین تعداد واحدهای افتتاحی مسکن مهر را متعلق به شهر جدید پرند اعلام کرد و گفت: در دهه فجر امسال نزدیک به 500 میلیارد تومان برای طرح‌های افتتاحی پرند هزینه کردیم که ساخت و بهره‌برداری حدود 10 مدرسه از جمله آن‌ها به شمار می‌رود. قابل توجه است که نزدیک به 11 مدرسه دیگر نیز تا پایان امسال در این شهر جدید افتتاح خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو