مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

بازگشت رکود تورمی به بازار با افزایش سقف وام مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، نسبت به بازگشت رکود تورمی بر بازار مسکن در پی افزایش سقف وام هشدار داد و گفت: گرانی مسکن در چند ماه اخیر نتیجه تزریق نقدینگی به بازار بوده است.

بازگشت رکود تورمی به بازار با افزایش سقف وام مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی با اشاره به پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن، گفت: افزایش صرف میزان تسهیلات مسکن راهکار مناسبی برای ساماندهی بازار نیست، زیرا این نوع افزایش بدون در نظر گرفتن سایر مولفه ها خود به تزریق رکود تورمی به اقتصاد منجر می شود.

    نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رشد سقف وام مسکن باید همسو با ساماندهی نوسانات قیمتی در بازار باشد، افزود: تا زمانی که زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن افزایش نیافته و نرخ سود کاهش نیابد وام نمی تواند تاثیری در قدرت خرید مردم داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به ارایه برنامه مشخصی در حوزه مسکن جدیت داشته باشد، تصریح کرد: تکیه صرف بر افزایش رقم تسهیلات مسکن اقدام مناسبی نیست، زیرا تزریق صرف نقدینگی به اقتصاد نتایج سوء دارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت باید از تجربه چند ماه قبل در حوزه افزایش رقم تسهیلات مسکن و گرانی هایی که بر بازار حاکم شده استفاده کند، گفت: حتی صحبت افزایش رقم تسهیلات نیز می تواند به بار روانی جامعه در جهت رشد قیمت ها کمک کند.

    دولت باید تسهیل گر خانه دار شدن مردم باشد

    وی با تاکید بر اینکه دولت باید تسهیل گر خانه دار شدن مردم باشد، افزود: ارایه برنامه مشخص برای تولید مسکن به ویژه برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه بهتر از هر برنامه دیگری در این حوزه اثر گذار است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تسهیلات ارزان در راستای خانه دار شدن مردم نباید منجر به گرانی مسکن شود، گفت: دولت برای جلوگیری از اثر تورمی ارایه این نوع تسهیلات بر بازار باید با مکانیزم هایی از رشد بی ضابطه نرخ ها جلوگیری کند.

    تامین مسکن ارزان در دستور کار قرار بگیرد

    وی ادامه داد: تامین مسکن یکی از مهم ترین دغدغه های دولت باید باشد از این رو تولید مسکن ارزان باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت در ارایه تسهیلات مسکن نیز باید به توان مالی متقاضیان توجه کند، زیرا اقساط با بهره بالا توفیقی در راستای خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه با حقوق کمتر از دو میلیون تومان ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار