مدیران خودروعصر اعتبار

متقاضیان مسکن مهر، چشم‌انتظار اقدام عملی مسئولان

عصر ساختمان- وعده‌ و وعیدهای محقق‌نشده مسئولان، نداشتن امکانات زیربنایی مانند آب و برق و افزایش بسیار بالای قیمت‌ها بخشی از بی‌مهری‌های مسکن مهر است.

متقاضیان مسکن مهر، چشم‌انتظار اقدام عملی مسئولان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسکن مهر که به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی کشور به شمار می‌رود که در طی 12 سال گذشته مشکلات  بسیاری را برای متقاضیان این واحد‌ها ایجاد کرده است.

    دولت یازدهم و دوازدهم از همان ابتدا با این پروژه عظیم مخالفت شدیدکرده و این واحد‌های مسکونی را به قوطی خالی توصیف کرده اند. هنوز بعد از گذشت سالیان سال، هنوز نتوانسته اند این واحد‌ها را به سرانجام برسانند که البته به گفته خود وزیر راه وشهرسازی پروژه مسکن مهر چندین دولت را درگیر خود خواهد کرد تا به اتمام برسد.

    بزرگترین مشکل مسکن مهر نداشتن خدمات زیربنایی و روبنایی که هنوز وزارت نیرو و وزارت نفت نتوانسته آب، برق و گاز این واحد‌ها را تامین کند. البته مشکلاتی که تعاونی‌ها برای این واحد‌ها ایجاد کرده اند؛ مشکلات کمی نیست. تعاونی‌ها باعث شدند یک واحد مسکونی به چندین نفر فروخته شود و این بزرگ‌ترین ضربه بود که به متقاضیان چشم انتظار وارد شد.
    سهم مسکن مهر در شهر‌های زیر 25 هزار نفر پرداخت نشده است

    امید محمدی مدیر کل مسکن مهر بنیاد مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متاسفانه در شهر‌های کوچک و زیر 25 هزار نفر هرچه قدر از مرکز شهر‌ها دور می‌شویم، تعامل و همکاری میان دستگاه‌ها مسئول کم‌تر می‌شود.

    وی در ادامه افزود: برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی واحد‌ها دولت مصوب کرده بود که حدود 700 میلیارد تومان از محل فروش اراضی به واحد‌های مسکن مهر اختصاص یابد که از این میزان 170 میلیارد تومان سهم شهر‌های زیر 25 هزار نفر بود، اما از این میزان؛ کم‌تر از 100 میلیارد تومان اختصاص یافته که هنوز این مبلغ نیز پرداخت نشده است.

    محمدی تصریح کرد: برای ساخت مدارس، درمانگاه و مراکز تجاری در واحد‌های مسکن مهر رایزنی‌های بسیاری با وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها کرده ایم و این بخش‌ها نیز قول‌های به ما داده اند، اما هم اکنون اصلی‌ترین معضل در این واحد‌ها تامین آب و برق واحد‌ها است.

    مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن درباره تعاونی‌ها نیز گفت: تمامی تعاونی‌های مشکل دار واحد‌های مسکن مهر را لیست کرده ایم و به وزارت تعاون به عنوان متولی آنها ارائه کرده ایم. امیدوار هستیم امسال  بتوانیم بخشی از مشکلات آنها را که در شهر‌های کوچک‌تر برطرف کنیم.

    گفتنی است؛ علاوه بر مشکلاتی خدماتی که این واحد‌ها دارند کم کاری پیمانکاران و در خواست افزایش قیمت از سوی آنها نیز از  مشکلاتی است که  متقاضیان با آن درگیر هستند. همزمان با افزایش قیمت دلار  قیمت مصالح ساختمانی و نرخ دستمزد کارگران افزایش یافته است، به همین دلیل تاکنون واحد‌های مسکن مهر 3 بار افزایش قیمت داشته است، به طوریکه واحدی که قیمت آن 20 میلیون تومان بود هم اکنون به 100 میلیون تومان افزایش یافته و این خود معضل بزرگی را برای متقاضیان ایجاد کرده است.

    با توجه به اهمیت مطالبات مردمی در ارتباط با تکمیل پروژه مسکن مهر قرار بر این شد که وزیر راه و شهرسازی این پروژه را تا آخر تیرماه سال 97 جمع بندی و تمام کند و مسکن‌مهری‌ها به خانه‌هایشان برسند.

    امیدوار هستیم دولت بتواند این پروژه عظیم که سالهاست متقاضیان را چشم انتظار گذاشته است را به اتمام برساند و مستاجرانی که تمامی امید آنها این واحد‌ها هستند را در سال جدید خوشحال کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی