مدیران خودروعصر اعتبار

هتل‌های ویژه زوج‌ها / ورود کودکان به هتل ممنوع!

عصر ساختمان:Sensimar hotels هتل‌های هستند ویژه زوج‌ها و یا مسافران تجاری که ورود کودکان به آن ممنوع شده است.

هتل‌های ویژه زوج‌ها / ورود کودکان به هتل ممنوع!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، در فاصله میان سفرهای خانوادگی و سفرهای تجاری و مقتضیات هریک مفهومی تازه‌ای در صنعت هتلداری شکل گرفته است که با عنوان Sensimar hotels توجه ناظران این صنعت را بخود جلب کرده است. این مفهوم در ارتباط با هتل‌هایی است که از پذیرفتن کودکان معذور هستند.

    هنگامی که سخن از سفر و گردشگری به میان می‌آید از نظر اقامت در هتل‌ها بیشتر مردم به دو گروه تقسیم می‌شوند: گروه بچه دار و گروه بدون بچه! و درست در فاصله میان این دو گروه است که مفهومی تازه‌ای در صنعت هتلداری شکل می‌گیرد: Sensimar hotels

    Sensimar hotels یا همان هتل‌های ویژه زوج‌ها و یا مسافران تجاری که ورود کودکان به آن ممنوع است، درست در نقطه مقابل هتل‌هایی که با ایجا امکانات و تسهیلات ویژه کودکان، همانند مهدکودک‌ها و پارک‌های بازی کودکان، به عنوان هتل‌های خانوادگی شهرت دارند.

    شاید هیچ جای جهان اختلاف میان این دو گروه عمیق‌تر از آلمان نباشد.کشوری که به عنوان «گنجینه سکوت» شناخته شده است. جایی که نخستین گوشی‌های ضد صدا نخستین بار در آنجا اختراع شده و جایی که حتی در حیاط پر سرو صدای مدرسه‌ها نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای مقابله با آلودگی صوتی ناشی از سروصدای بچه‌ها اجرا می‌شود.

    آلمان همچنین یکی از کشورهایی است که پایین‌ترین نرخ زاد و ولد را در جهان دارد و بنابراین عجیب نیست که طبق یکی از گزارش‌هایی که اخیرا در وال استریت منتشر شده، این کشور در صدر کشورهایی است که مسافران آن اغلب دوستدار هتل‌های بدون بچه یا هتل‌هایی است که ورود کودک یا افراد زیر 16 سال در آن ممنوع است.

    «تام کوک» مدیر هتل «اسپلانید» در« باد سارو» که سال‌های زیادی را صرف ایجاد صلح و آشتی میان این دو گروه زوج‌های بدون بچه جویای آرامش و زوج‌های بچه دار و دوستدار محیط‌های خانوادگی کرده در نهایت امسال تسلیم شد و تصمیم گرفت برای ایجاد آرامش مورد نظر زوج‌ها وافراد بدون فرزند، از ورود افراد جوان زیر 16 سال به هتل خود جلوگیری کند.

    نتیجه این بود که هتل او که مشرف به یک دریاچه روستایی در نزدیکی مرز لهستان برای فرار از اذحام جهت برلینی‌هاست، اکنون بسیار آرام تر و منظم‌تر شده است.

    دو سال پیش «فرانس کندلبیندر» از این هم فراتر رفت و با وجود مواجهه با انتقادهای زیاد در رسانه‌های محلی درباره اعمال این قبیل محدودیت‌ها، هتل مجلل سبک باواریای خود را برای ورود افراد زیر 14 سال ممنوع کرد.

    او از خیر کسب درآمد از محل اقامت گروه‌های خانوادگی در هتل خود چشم پوشید و اکنون مبدل به محلی جذاب برای آلمانی‌هایی شده که تنها برای لذت بردن از سکوت و آرامش این هتل درآن اقامت می‌کنند.

    وب سایت مسافرتی ویژه‌ای نیز برای این قبیل هتل‌ها ایجاد شده و با عنوان وب سایت سفر بدون بچه فهرستی بلند بالا از 30 هتل را در خود دارد که تنها در آلمان برای بزرگسالان سرویس اقامتگاهی می‌دهد و کودکان را نمی‌پذیرد.

    به گزارش chn، شرکت مسافرتی Tui در آلمان در همین حال شبکه‌ای جهانی متشکل از 250 هتل ویژه بزرگسالان را با تمرکز بر موضوعات مرتبط با هتلداری به همین سبک ایجاد کرده است.

    رواج Sensimar hotel فقط به آلمان محدود نمی‌شود بلکه کمپانی هتل‌های زنجیره‌ای اسپانیایی یعنی «هتل ریو» قرار است امسال یک هزار اتاق تنها در جمهوری دومینیکن ویژه بزرگسالان ایجاد کند.

    این اقدامات سبب خوشحالی مسافران تجاری است که بدون سروصدا و جیغ و فریاد کودکان در راهروهای هتل‌ها یا در هواپیما که سبب حواس پرتی‌های آزار دهنده می‌شود بتوانند در طول سفر نیز به موضوعات جدی پرداخته و تمرکز خود را حفظ کنند. این درحالی است که تحقیقات نشان می‌دهند که سفرهای خانوادگی منافع بیشتری را برای هتلداران تامین می‌کند. زیرا در مقایسه با نرخ کرایه یک اتاق برای یک فرد مجرد مثلاً یک مسافر تجاری، اغلب با افزودن تنها تخت خواب‌های اضافه در یک اتاق برای یک خانواده در هتل‌ها درآمد بیشتری بدست می‌آید.

    همچنین خانواده‌ها درمقایسه با مسافران مجرد مدت زمان بیشتری را در هتل می‌گذرانند که به معنی صرف وعده‌های غذایی بیشتر و استفاده بیشتر از دیگر خدمات هتل است. بله درست است کودکان ممکن است خیلی پرسر و صدا باشند به ویژه در برخی بخش‌های مشترک هتل مثل استخرها می‌توانند اسباب زحمت شوند اما این مکان‌ها به ندرت مورد استفاده مسافران تجاری است که اغلب فرصت کافی برای تفریح و سرگرمی ندارند.

    در واقع همین نکته‌هاست که سبب می‌شود هتل‌های جدید ویژه بزرگسالان تا حدی جذابیت خود را از دست بدهد. Sensimar hotels که به معنی هتل‌های ویژه بزرگسالان شناخته شده اکنون توسط شرکت‌های فرعی Tui در بریتانیا نیز بازاریابی می‌کند الزاماً توجه مسافران تجاری را جلب نمی‌کند. در واقع همان طور که ایده باشگاه‌های ویژه جوانان 18 تا 30 سال شکست خورد و با استقبال جوانان مواجه نشد، ایجاد این قبیل هتل‌های ویژه بزرگسالان هم الزاماً سبب جذب مهمانانی نمی‌شود که دوست دارند به روش بزرگسالان رفتار کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو